חדשות בארץ

מחבלי נוח'בה נכנעו בחאן יונס, מחבלים חוסלו בתוך מנהרות הטרור

מחבלים מכוח הנוח'בה שהסגירו את עצמם העידו בחקירה בשטח כי כתוצאה מתקיפות צה"ל נהרגו מחבלים רבים בתוך המנהרות, בהם שני מפקדי פלוגות בחטיבת חאן יונס

אא

פעילות כוחות צה"ל בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)

כוחות אוגדה 98 נלחמים במרחב חאן יונס, מחסלים מחבלים ופוגעים בתשתיות טרור מעל ומתחת לקרקע. 

צוותי הקרב של חטיבה 4 וחטיבה 55 חיסלו מחבלים רבים בגדודים הצפוניים והמזרחיים של חטיבת חאן יונס, ופגעו באופן משמעותי בכשירות מערכי הפיקוד והשליטה של חמאס במרחב.

בין התשתיות שנוטרלו על ידי צוות הקרב החטיבתי 4, אותר ונוטרל פיר שהוביל לתוואי תת-קרקע באורך מאות מטרים. בתוך המנהרה שהו מחבלים, ביניהם גם מחבלים מכוח הנוח'בה שהגיע לתגבר את מחבלי חטיבת חאן יונס.

.

תוואי מנהרה ליד מסגד, בתוכו אותרו וחוסלו מחבלים (צילום: דובר צה"ל)

עם השמדת התוואי, חמישה מחבלי נוח'בה הסגירו את עצמם לידי כוח מצוות הקרב החטיבתי 55 שפעל במרחב.

בחקירה בשטח העידו המחבלים כי כתוצאה מתקיפות בתת-הקרקע של לוחמי צוות הקרב של חטיבה 4, נהרגו מחבלים רבים, ביניהם שני מפקדי פלוגות בגדוד הצפוני והמזרחי של חטיבת חאן יונס.

כניעת מחבלי נוח'בה (צילום: דובר צה"ל)

"חטיבת הצנחנים במילואים 55, יחד עם כוחות שריון והנדסה, נלחמת בחודש האחרון בפאתי בני סוהילה וחאן יונס", אמר מח"ט 55, אל"ם עודד זימן, "אנחנו בסיומם של יומיים של מבצע חטיבתי, בהם השמדנו מתחמי לחימה של החמאס, כאן באזור המסגד שאני נמצא בו. פירים, מנהרות, מחבלים הרוגים ואמצעי לחימה של חמאס".

מח"ט 4, אל"ם מיקי שרביט, אמר: "צוות הקרב של חטיבה 4 נלחם בחזית הדרומית בגזרת חטיבת חאן יונס. השמדנו עשרות רבות של מחבלים, ביניהם פעילי נוח'בה ומפקדי פלוגות. במהלך הפעילות במרחב חשפנו מנהרות תת-קרקעיות, כאלה ששימשו את המחבלים ב-7 באוקטובר. לצוות הקרב החטיבתי אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, המשמשים אותם במציאת תוואי המנהור התת-קרקעי וחשיפת אויב המסתתר במרכז הכובד".

תגיות:חמאסצה"לחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה