חדשות בארץ

סיכום חדשות השבת: עשרות רקטות שוגרו מלבנון, נמשכת הלחימה בחאן יונס

עשרות רקטות שוגרו מלבנון אל ישראל "כתגובה לחיסול אל עארורי", מחבלים חוסלו בחאן יונס ומנכ"ל "ידידים" הלך לעולמו. סיכום חדשות השבת

אא

עשרות שיגורים מלבנון: משעות הבוקר של השבת זוהו כ-50 שיגורים מלבנון אל שטח ישראל. רובם נורו בשעות הבוקר אל מרחב מירון. בחלק מהאירועים זוהו כטב"מים שחדרו אל שטח ישראל. לא נמסר אם כלי טיס כלשהו  יורט. חיזבאללה קיבל אחריות על התקיפות וציין כי "זו תגובה ראשונה לחיסול אל עארורי".

תגובת ישראל בלבנון: בתגובה לתקיפות חיזבאללה, תקפה ישראל בעיירה כות'ריה א-סיאד, במרחק של כ-40 קילומטרים מן הגבול. בנוסף תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר וכוחות צה"ל שורת תשתיות טרור ומבנים צבאיים.

מחבלים חוסלו בחאן יונס: הלחימה בחאן יונס נמשכת במלוא העוז. בין היתר פשטו לוחמי אגוז על תשתית טרור בבית ספר, הם חיסלו שלושה מחבלים ואיתרו על גופותיהם טילי RPG. כמו כן אותרו אמל"ח רבים ששימשו את  מחבלי החמאס.

הרמטכ"ל ביקר במנהרות עזה: הרמטכ"ל וראש השב"כ נכנסו למנהרות החמאס בחאן יונס, יחד עם לוחמים מיחידה מיוחדת וראשי הצבא. הרמטכ"ל ציין כי " הלחימה מסובכת, השילוב של הקצב וגם של ההתמודדות עם השטח הבנוי, והרעיון של להחזיק את המרחב ולחקור אותו למטה". הוא עודד את הלוחמים: "יש לכם יתרון גדול על מי שנלחם בכם. בכל הרצועה אין כוח ברמה שלכם, לא האישית, לא המסגרת, לא הציוד, לא היכולות ולא האימונים".

צבע אדום בשדרות ובעוטף: "במהלך השבת נשמעו אזעקות בשדרות וביישובים שונים בעוטף עזה. לא התקבלו דיווחים על נפגעים או נפילות.

הושלם מבצע לסיכול טרור ביו"ש: מבצע לסיכול טרור שנמשך כעשר שעות הגיע לסיומו. במבצע השתתפו כוחות של צה"ל, שב"כ ומג"ב שעצרו מבוקשים והחרימו ציוד רב של אמל"ח. כוחות מג"ב פעלו גם בכפר בלעא והחרימו כספי טרור, בקבוקי נפץ ואמל"ח. מחבלים ניסו להתנגד והשליכו לעברם מטענים, אך לא היו נפגעים.

שר החוץ של האיחוד האירופי: "ההסלמה מדאיגה": שר החוץ של האיחוד האירופי ביקר בלבנון וציין כי "אנו עדים להסלמה אזורית מדאיגה במזרח התיכון", ואף פנה לישראל באזהרה: "אף אחד לא ירוויח ממלחמה אזורית".

מנהיגים מהעולם בביקורים במזרח התיכון: מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן ביקר בטוריה ושוחח עם שר החוץ וכן עם הנשיא. בשיחות הם דנו ברצון להרגעת המתיחות במזרח התיכון. במקביל לכך נפגש ראש ממשלת לבנון עם שר החוץ של האיחוד האירופי בבירות. ראש ממשלת לבנון הצהיר: "לבנון מבקשת שלום ולא מלחמה". הוא גם קרא למציאת פתרון לסוגיה הפלסטינית.

מנכ"ל "ידידים" הלך לעולמו: אחרי שהתמוטט בתחילת השבוע ופונה לבית החולים במצב קשה, הלך לעולמו בגיל 43 איש החסד מאיר וינר, מייסד ומנכ"ל ארגון "ידידים". הארגון נודע בפעילות החסד המקיפה שלו שכוללת עשרות אלפי מתנדבים בכל רחבי הארץ שמחלצים רכבים ומעניקים "עזרה ראשונה שאינה רפואית" במגוון רב של תחומים.

רעידת האדמה ביפן: הרשויות במחוז אישיקאווה ביפן מסרו כי מספר ההרוגים ברעידת האדמה שפקדה את יפן בתחילת השבוע עלה ל-126, ויותר מ-500 בני אדם נפצעו, מתוכם לפחות 27 באורח קשה. הרעש היה בעוצמה של 7.6. בתחילה הייתה אזהרת צונאמי, אך לאחר כמה גלי צונאמי נמוכים בוטלה האזהרה.

הפיגוע באיראן: הניו יורק טיימס דיווח על כך שבכירי הצבא באיראן קיבלו הוראה מהמנהיג העליון חמינאי לשמור על ריסון אסטרטגי ולהימנע בכל  מחיר מעימות  צבאי ישיר עם ארה"ב. למרות זאת, בכירים הבקיאים בנושא ציינו כי "העם חושש מטרור".

התחזית: מחר (ראשון) יהיה מעונן חלקית עם טמפרטורות גבוהות מהרגיל לעונה, ביום שני יהיה מעונן, והטמפרטורות ימשיכו להיות גבוהות מן הרגיל, בהמשך השבוע תחול ירידה בטמפרטורות וירדו גשמים.

 

תגיות:לבנוןחאן יונססיכום חדשות השבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה