חדשות בארץ

"ביצוע מסע הרג ביישובים": נחשף המסמך שתיאר את מתקפת חמאס כבר ב-2022

שנה לפני הטבח ב-7 באוקטובר, נחשף בפני בכירי אמ"ן מסמך המפרט את תוכנית חמאס. מה שנכתב בו מעורר צמרמורת - מדובר בהעתק מדויק של מה שקרה במציאות

(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)
אא

העיתונאית אילנה דיין חשפה בסוף השבוע מסמך "סודי ביותר", בן 27 עמודים, שמעיד על תוכנית הפעולה של חמאס ב-7 באוקטובר. הוא חובר באוגדת עזה בסתיו 2022, שם הבינו לראשונה את תמונת המודיעין המפורטת - שנה בדיוק לפני התממשותה בטבח שביצעו מחבלי חמאס ביישובי הדרום.

תחת הכותרת "איום הפשיטה של חמאס ברצועת עזה", נכתב במסמך כי "איום הפשיטה הוא איום הייחוס המרכזי בחמאס, הכולל חדירה לשטח ישראל, למטרת פגיעה בכוחות צה"ל או אזרחים תוך שימת דגש על חטיפה". על פי המסמך, השאיפה של חמאס היא ל"הישג אפשרי גדול יותר – יצירת תחושת חדירות בעורף הישראלי, הרג של אזרחים או חיילים, וחטיפה שלהם או של גופותיהם".

במסמך מפורטים דרכי הפעולה: "הונאה", "פריצת המכשול", בהמשך "פשיטה לעבר צוותי קרב וכיתות כוננות", "פשיטה לעבר מוצבים בקו המגע", ולבסוף "הגעה ליישובי העומק, וביצוע מסע הרג והרס בהם".

במסמך מוזכרים מיהן יחידות הנוח'בה שיבצעו זאת: "כ-2,400 לוחמים מובחרים (24 פלוגות) ... נבחרו בקפידה כדי להבטיח שהם המתאימים ביותר לביצוע משימת הפשיטה לשטח הארץ". פורטו בו גם הפלוגות שיתקפו, כולל שמות המ"פים.

בעמוד 11 נכתב על "כוח החדירה" והמשימה העיקרית: "מסע הרג והרס... עם לוחמים יעודיים ללקיחה בשבי...". עוד נכתב על "פעילי הסברה שתפקידם לתעד ולשדר בזמן אמת את הפעולה" – מה שקרה בפועל כשה"כתב" הפלסטיני דיווח מהדשא של ניר עוז.

"לא ברור אם תוכנית זאת הינה... קונקרטית למימוש, מצפן לבניין כוח או תוכנית רעיונית בלבד", כתבו חברי המסמך, שהגיע בסוף 2022 לצמרת אמ"ן, כולל ראש אמ"ן.

מהמטה לביטחון לאומי נמסר בתגובה לחשיפה: "בעקבות הפרסום שהיה במהלך המלחמה בתקשורת הישראלית כי באוגדת עזה נכתב בשעתו מסמך המפרט את תכנית התקיפה של חמאס, שאל ראש המל"ל את אנשי המל"ל האם מסמך זה הוצג בשעתו למל"ל - התשובה שנמסרה לראש המל"ל הייתה שלילית".

תגובת דובר צה"ל: "צה"ל נלחם בימים אלו בארגון הטרור הרצחני חמאס ברצועת עזה. צה"ל יערוך תחקיר מפורט ומעמיק בנושא לבירור הפרטים עד תום כשהמצב המבצעי יאפשר זאת, ויפרסם את ממצאיו לציבור".

תגיות:חמאסטבח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה