חדשות בארץ

דיווח: אחרי החיסול של אל עארורי - זה יהיה המחליף שלו

ימים ספורים לאחר החיסול בלב ביירות, ב"וול סטריט ג'ורנל" חשפו מי יהיה מחליפו בתפקיד - זאהר ג'בארין שמנהל את הכספים שעוברים מאיראן לחמאס ומי שהיה מעורב בהשגת מימון לטבח ב-7 באוקטובר

(צילום:STR/Flash90)(צילום:STR/Flash90)
אא

סאלח אל עארורי חוסל לפני מספר ימים במבצע ממוקד בלב ביירות, והתקשורת עוסקת כעת במי שעשוי להיות מחליפו. החיסול האווירי הותיר את חמאס בהלם, לאחר שסגן ראש הלשכה המדינית שהיה אחראי על אזור יהודה ושומרון, חוסל דווקא בבירת לבנון. אל עארורי היה אחראי על הקשר בין הכספים שמגיעים מאיראן לפיגועים באזור יו"ש. הוא דחף כדי להוציא פיגועים עם חיזבאללה ונחשב למקורב לנסראללה.

בעיתון "וול סטריט ג'ורנל" נחשף כי מחליפו של אל עארורי צפוי להיות זאהר ג'בארין. מדובר באחראי על העברות של מאות מיליוני דולרים שמימנו טרור נגד ישראל, בעיקר באזור עזה וביו"ש.

ג'בארין יושב בטורקיה. הוא בן 55, מנהל את מערכת היחסים הכלכלית בין חמאס עם גופים שונים והאזורי, ונחשב לדמות חזקה במשמרות המהפכה של איראן שמימנו את חוליית חמאס בעזה. הוא היווה למעשה הצינור המקשר שבין העברת הכסף מאיראן לחמאס. הוא דאג להקמת וניהול חברות שהכניסו כסף לחמאס על מנת לבצע טרור והיה הקשר לאנשי עסקים שמשקיעים כסף ואת הרווחים מעבירים לחמאס. ג'בארין אף הזרים מימון עבור נשק וציוד לחימה, מה ששימש את מחבלי הנוח'בה במתקפת הטרור ב-7 באוקטובר.

עוד פרסם העיתון, כי ג'בארין היה מקורב לאל עארורי, המחוסל הטרי, והקים איתו יחד את הזרוע הצבאית של החמאס ביהודה ושומרון. הם נחשבים לאנשים מקורבים מאוד לאיראן. ג'בארין אף הוציא ספר לאחר שחרורו מהכלא ומי שכתב את הפתיח לספר היה אל עארורי.

החשש הוא שגם הסרת האיום של חמאס בעזה בסוף המלחמה תגרום לכך שהאימפריה הכלכלית תמשיך לעבוד דרך אל עארורי. הוא הצליח להתחמק במשך שנים ארוכות מהאיומים של ארה"ב והעביר כסף דרך סעודיה, לבנון, איחוד האמירויות, סודן ולאחרונה גם מטורקיה, הקים חברות קש ובעזרתם העביר כסף לרצועה. בריאיון שהעניק בעבר אמר ג'בארין: "זה כבוד לתת כספים לחמאס", אך הכחיש בו שהוא האדם שעומד בראש האימפריה הכלכלית שמממנת אותו.

תגיות:חמאסחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה