חדשות בארץ

נתניהו במסר לאויבים: "מה שקרה ב-7 באוקטובר לא יקרה שוב"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה להמשך הלחימה. מזכיר המדינה האמריקני מגיע מחר לישראל על מנת לדון עם הקבינט במניעת הרחבת המלחמה בצפון

נתניהו בישיבת הממשלה (צילום: YARIV KATZ/POOL)נתניהו בישיבת הממשלה (צילום: YARIV KATZ/POOL)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר היום (ראשון), בפתח ישיבת הממשלה, כי ישראל לא מתכוונת לעצור את הלחימה: "יש לי מסר ברור לאויבינו: מה שקרה ב-7 באוקטובר לא יקרה שוב. זאת המחויבות של הממשלה בראשותי, וזאת הסיבה שלוחמינו מחרפים את נפשם בשטח. המפקדים והלוחמים, בסדיר ובמילואים, בצפון ובדרום, חוזרים ואומרים דבר אחד: 'לא חוזרים - עד שמבצעים', ואני אומר: 'לא עוצרים - עד שמנצחים'".

נתניהו הוסיף כי אסור לעצור את המלחמה עד שצה"ל ישיג את כל יעדיה: חיסול החמאס, החזרת כל החטופים והבטחה שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל: "אני אומר זאת הן לאויבינו והן לידידינו. זאת האחריות שלנו וזאת המחויבות של כולנו. צריך להניח כל שיקול אחר בצד, ולהמשיך יחד עד לניצחון המוחלט. הניצחון הזה יושג רק כשנשלים את יעדינו וכשנחזיר את הביטחון לתושבי הצפון והדרום כאחד".

בהתייחסו לתקיפות שביצע ארגון החיזבאללה בסוף השבוע לעבר יישובים ומוצבים בגבול הצפוני, אמר נתניהו: "אני מציע לחיזבאללה ללמוד את מה שחמאס כבר למד בחודשים האחרונים, שאף מחבל אינו חסין. אנחנו נחושים להגן על אזרחינו ולהשיב את תושבי הצפון בבטחה לבתיהם. זה יעד לאומי שמשותף לכולנו ואנחנו פועלים באחריות להשיגו. אם נוכל, נעשה זאת בדרכים מדיניות, ואם לא, נפעל בדרכים אחרות".

בלינקן יגיע לארץ וידון במניעת מלחמה בצפון

מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, יגיע מחר לישראל כדי לדון עם הקבינט על המשך הלחימה בעזה והמצב בגבול הצפוני. בעת ביקור הבוקר בירדן הצהיר בלינקן כי המטרה המרכזית היא למנוע הסלמה בצפון. אחרי חיסול סאלח אל-עארורי, ו"התגובה הראשונית" של חיזבאללה, ירי עשרות רקטות ליחידת הבקרה האווירית במירון, האמריקנים מבקשים למנוע מלחמה של ממש בין ישראל לחיזבאללה. עם זאת, מזכיר המדינה הוסיף כי "לישראל זכות להגן על עצמה".

בלינקן יגיע לאחר עצירות בירדן, קטאר, איחוד האמירויות וסעודיה. אחרי הפגישות בישראל, שיתקיימו ביום שלישי, הוא יבקר גם ברשות הפלסטינית ובמצרים. התקשורת האמריקנית דיווחה כי המסרים שיועברו לישראל הם: יותר סיוע הומניטרי לעזה ופיתוח מסגרת לממשל בהובלה פלסטינית ברצועה.

"המטרה הסופית", אמר בלינקן לסוכנות הידיעות AP, "היא שלום בר-קיימא. השיחות יתמקדו במה בנות בריתה של ארצות הברית מוכנות לעשות כדי לסייע בכך. אלו לא בהכרח שיחות קלות. יש נקודות מבט שונות, צרכים שונים, דרישות שונות, אבל חשוב שננהל את הדיפלומטיה הזו הן לעזה והן באופן רחב יותר לעתיד הישראלים והפלסטינים, ולאזור כולו. יש בבירור רצון מצד רוב תושבי האזור לעתיד של שלום, של ביטחון. זה נתיב אחד, והנתיב השני הוא מעגל בלתי נגמר של אלימות, חזרה על האירועים המחרידים שראינו, וזה דבר שאיש לא רוצה".

תגיות:ישיבת ממשלהמלחמת חרבות ברזלבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה