חדשות בארץ

אחרי חזירי הבר בחיפה: העיר שספגה "מכת חמורים" ברחובות

מרכז ראש העין הפך למרכז קליטה לחמורים. התושבים הופתעו, אך בעירייה מנסים להרגיע. איך זה קרה והאם מדובר בתופעה רחבה יותר ממה שהתושבים חושבים?

אא

חזירי הבר משוטטים כבר חודשים רבים ברחובות חיפה. התושבים חסרי אונים נוכח התופעה, אבל הם התרגלו לראות אותם עוברים במעבר החצייה ומפריעים לתנועה. כעת, תופעה דומה מתרחשת בעיר ראש העין, אלא שבמקרה הזה מדובר בכלל בחיה אחרת - חמורים.
ראש העין, חשוב לציין, היא עיר הסמוכה למסדרון אקולוגי ולמשאבי טבע. באזור העיר הזו אותרו בעבר גם חיות בר משוטטות. הפעם מדובר בחמור - חיה שלא אמורה להיות חלק מהנוף המקומי. אז איך זה קורה והאם התופעה צריכה להדאיג את התושבים? 

חמור הבית, שמסתובב עכשיו בחופשיות ברחבי העיר, מגיע ממשפחת הסוסיים. הוא דומה מאוד לסוס, אך הראש שלו גדול יותר, אוזניו ארוכות וזקופות ויש לו רעמת שיער דלילה יחסית לסוס. גם הקול שלו שונה - הסוס צוהל והחמור נוער. מעיריית ראש העין נמסר בתגובה: "הנושא מוכר. וטרינר העיר מטפל בחמורים ומנסים לאתר את בעליהם".
כזכור, חזירי הבר הפכו לתופעה של ממש בחיפה, כאשר נכנסו גם ליישובים אחרים באזור הכרמל: נשר, טירת הכרמל, עוספיא, דליית אל כרמל ויישובי חוף הכרמל.

עיריית חיפה ניסתה לעצור את התופעה ללא הועיל – היא קיבלה בשנים עברו 4 תלונות ביום על תופעת השוטטות של חזירי הבר והעריכה כי מדובר במאות.

בשנת 2019 החליטה העירייה לטפל בנושא בצורה הומאנית, מתוך תפיסה של ראש העירייה החדשה, עינת קליש רותם. בשנה שאחרי הציבה העירייה תמרורים המתריעים מפני סכנת חזירים בר והעירייה החלה בפעולות גידור וקיבוע פחי אשפה, במטרה להקשות עליהם לחטט בפחים ולשוטט באזור.
כעת, עיריית ראש העין תנסה להתמודד עם התופעה החדשה והמסוכנת - חשש שהחמורים יגרמו לנזקים ברחבי העיר.

תגיות:ראש העיןחמורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה