חדשות כלכלה

שכירים או עצמאים? דברים קריטיים שעליכם לדעת עם תחילת 2024

בין אם אתם שכירים ובין אם עצמאים, בין אם אתם בעלי חברה ובין אם עומדים בראש עסק קטן, ישנם דברים קריטיים שחשוב שתכירו עם תחילת שנת 2024. רו"ח שלמה רעני בהמלצות חשובות

(צילום: shutterstock בעיגול: רו"ח שלמה רעני)(צילום: shutterstock בעיגול: רו"ח שלמה רעני)
אא

שנת המס 2023 כבר מאחורינו, וזה הזמן להתוודע למה שנכון ומומלץ לעשות עם תחילת שנת 2024 כדי לנצל את הטבות המס, להתארגן כחברה או להתנהל כשכירים. שלמה רעני, רו"ח, מוסמך במשפטים ומגשר, מגיש את הנתונים העיקריים שחשוב שתכירו בימים אלו:

 

התארגנות כחברה או כעצמאי

לקראת תחילת שנת המס 2024 מומלץ לבחון מחדש את המבנה העסקי שבו פועל העסק בהתייחס להיבטים משפטיים, תדמיתיים ומיסויים. תכנון נכון של מבנה העסק יכול לסייע בהפחתת המס. כאשר הכנסותיו של העסק גדלות כדאי לשקול להתאגד כחברה בע"מ ובכך לחסוך בתשלומי מס הכנסה וביטוח לאומי.

יש לשים לב כי שיעור מס חברות בשנת 2024 הינו 23% ושעור המס אצל עצמאי  מגיע עד ל- 50% (כולל מס יסף), בנוסף לכך חברה בע"מ לא משלמת ביטוח לאומי על רווחיה.

התאגדות כחברה בע"מ מאפשרת תכנוני מס נוספים, כמו מכירת מוניטין ונכסים לחברה תוך ניצול הטבות המס בגין עסקה זו, רכישת נכסים מתוך רווחי החברה ופעולות נוספות אחרות לפי העניין. חשוב לציין כי מבחינה משפטית יש לחברה בע"מ יתרון משמעותי בשל אחריותם המוגבלת של בעלי מניות.

 

עוסק פטור

עוסק פטור נדרש לדווח עד ליום 31/1/2024 על מחזור עסקאותיו למע"מ. מחזור העסקאות של עוסק פטור בשנת 2023 עמד על סכום של 107,692 ₪.

 

תשלומי מס הכנסה

חובות למס הכנסה בגין שנת 2023 צמודים למדד ונושאים ריבית החל מיום 1.1.2024 יחד עם זאת קיים פטור מלא מריבית והצמדה עד ל- 31.1.2024. לכן מומלץ לשלם את יתרת המס עד 31 בינואר 2024 ובדרך זו להימנע מתשלום ריבית והפרשי הצמדה. יש לציין כי הריבית והפרשי ההצמדה על חובות מס אינם מותרים לניכוי כהוצאה לצרכי מס. אדם שהקטין מקדמות בשנת 2023 והתברר שההקטנה אינה מוצדקת יחויב בקנסות, ריבית והפרשי הצמדה ממחצית שנת המס בגין סכום המס שהופחת.

 

תיאום מס לשכירים

אם הכנסתו של השכיר נובעת מכמה מקומות עבודה הוא זכאי לערוך תיאום מס באמצעות המעביד או באמצעות פקיד השומה - פעולה פשוטה שבדרך כלל חוסכת מס. את תיאום המס ניתן לבצע גם באמצעות האינטרנט. רצוי מאוד לערוך את תיאום המס כבר בתחילת שנת המס 2024 ואף לפני קבלת המשכורת הראשונה ממקומות העבודה.

עם זאת, חשוב לדעת שלעובדים שנערך תיאום מס בשנת המס הקודמת וממשיכים לעבוד באותם מקומות עבודה, תיאום המס ממשיך להיות תקף באופן זמני עד סוף חודש מרץ של שנת 2024.

אם העובדים לא יערכו תיאום מס חדש, הרי שעבור משכורת חודש מרץ ינכו כל המעסיקים שלהם מכל משכורותיהם מס הכנסה בשיעור המירבי של 47%, כולל ניכוי בדיעבד על החודשים ינואר ופברואר.

לשכירים שעורכים תיאום מס הכנסה מומלץ לערוך גם תיאום ניכויים מול המוסד לביטוח לאומי כדי להימנע מתשלום דמי ביטוח גבוהים מהנדרש.

 

הערה: המידע המוצג כאן הינו מידע כללי בלבד ואינו תחליף לייעוץ מקצועי אישי.

תגיות:מס הכנסהסיום שנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה