חדשות כלכלה

הממשלה אישרה: תוכנית סיוע לחיילי מילואים בהיקף של 9 מיליארד שקלים

הממשלה אישרה את הצעת ראש הממשלה, שר הביטחון ושר האוצר. הסיוע יועבר במספר פעימות. התגמול היומי ללוחמים עלה ל-300 שקלים ליממה

נתניהו וסמוטריץ' (צילום: Amit Shabi/POOL)נתניהו וסמוטריץ' (צילום: Amit Shabi/POOL)
אא

ממשלת ישראל אישרה היום (ראשון) את תוכנית הסיוע לחיילי המילואים, בהיקף של כתשעה מיליארדי שקלים. התוכנית התבססה על הצעה משותפת שגיבשו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'.

בשלב הראשון ייצא אל הפועל מתן מענקים בסך 1.5 מיליארד שקלים, מתוכם 200 מיליוני שקלים למסלול לעצמאיים משרתי מילואים. כמו כן הוא יכלול מענק משפחות עבור חודשים נובמבר - דצמבר, מענק שיכול להגיע עד 3,900 ללוחם משרת מילואים בעל משפחה. כמו כן אישרו השרים את העלאת התגמול ללוחמים למינימום 300 שקלים ליום.

בימים הקרובים, עם כינוס הממשלה לאישור תקציב המדינה לשנת 2024, יצאו לדרך שתי הפעימות הנוספות, כאשר הפעימה השנייה תצא לדרך מיד לאחר אישור תקציב המדינה. במסגרת הפעימה השנייה יינתן, בין היתר, מענק רוחבי ומשפחות לינואר, מענה חליפי לדמי אבטלה וחל"ת וחל"ד לבני ובנות הזוג ומענה רגשי ומשפחתי.

במסגרת הפעימה השלישית יינתן מענק תעסוקה מבצעית ומענק מילואים עורפיים, חופשה משפחתית, שיפוי סוציאלי למעסיקים, מענק כלכלת בית מורחב, שכר לימוד לסטודנטים, הרחבת מועדון בהצדעה, המשך תגמול מיוחד מעבר ליום ה-60 וסיוע בתחום הדיור.

ראש הממשלה אמר לאחר אישור התוכנית כי "המענקים הללו למשרתי המילואים הם העוגן לתקציב המתוקן שאנחנו נביא בימים הקרובים לממשלה. הנחיתי את שר האוצר ושר הביטחון לא להמתין להעברת התקציב, אלא להביא מקורות תקציביים שמאפשרים את השקת התוכנית ואת הוצאתה לדרך מייד. אני רוצה שהמילואימניקים יקבלו את הכסף ללא דיחוי. הם גיבורים אמיתיים - הם עזבו את הבית כדי להגן על הבית של כולנו".

שר האוצר הוסיף: "ההחלטה הזו היא מהחשובות שהחדר הזה קיבל מתחילת המלחמה. היא החלטה חשובה ביטחונית וערכית. אנחנו כחברה וכמדינה מעלים על נס ושמים בראש סדרי העדיפויות את מי שעזבו הכל ויצאו להגן על הבית ואלו משרתי ומשרתות המילואים ובני המשפחות שלהם. צריך לזכור שעורף חזק זה רוח לחימה ואין מי מאתנו שלא חווה בכל שיח עם משפחה בחוסן, בנחישות ובעוצמות. חלק גדול מהתוכנית קורה מיד ומרכיבים מסוימים יקרו בהמשך".

תגיות:חיילי מילואיםממשלת ישראלמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה