חדשות בארץ

גלנט באיום לחיזבאללה: "נעשה העתק-הדבק מעזה לביירות"

השר יואב גלנט התייחס בריאיון לתקשורת הזרה להמשך הלחימה מול הארגון הלבנוני, שמסרב להפסיק את התקיפות. הוא הוסיף שהלחימה בעזה תימשך בצורה ממוקדת

יואב גלנט (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90) יואב גלנט (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

שר הביטחון יואב גלנט במסר מאיים לחיזבאללה, שמסרב להפסיק את התקיפות על יישובים ומוצבי צה"ל בגבול הצפוני. בריאיון שפורסם היום (שני) בעיתון "וול סטריט ג'ורנל", אמר שר הביטחון: "אנחנו נלחמים בציר, לא באויב אחד. איראן בונה כוח צבאי סביב ישראל כדי להשתמש בו נגדנו. העדיפות היא לא להיכנס למלחמה עם חיזבאללה, אך 80 אלף תושבי הצפון שפונו מבתיהם צריכים להיות מסוגלים לחזור למקום מגוריהם בשלום. אם לא יושג הסכם שיאפשר זאת, ישראל לא תירתע מפעולה צבאית. חיזבאללה רואה מה קורה בעזה והם יודעים שאנחנו יכולים לעשות העתק-הדבק לביירות".

היום יגיע לביקור עבודה בישראל מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, שקיים בימים האחרונים פגישות בסעודיה, קטאר וירדן, שם דן בין היתר בשיקום הרצועה לאחר סיום הלחימה. בלינקן הציע למדינותה ערביות להיות שותפות בתוכנית לשיקום הרצועה.

על פי פרסומים בארה"ב, בלינקן יציג לקבינט המלחמה את העמדה האמריקנית בנוגע למלחמה בצפון. ממשל ביידן סבור כי יש להימנע ממלחמה. כמו כן, הוא יבקש מישראל לעבור ללחימה ממוקדת בעזה.

גלנט התייחס בריאיון גם לסוגייה ואמר כי ישראל צפויה לעבור למה שמכונה "שלב ג", קרי פעולות מיוחדות במקום שלב תמרון אינטנסיבי. שר הביטחון הוסיף כי המעבר למבצעים בעצימות נמוכה יותר יהיה הדרגתי ויתרחש בזמנים שונים בחלקים שונים של עזה.

בנוסף, שר הביטחון אמר בריאיון שהתקיפה של חמאס ב-7 באוקטובר מייצגת כשל גדול בהרתעה הישראלית. לדבריו, המודיעין מצביע על כך שמנהיגי חמאס לא ציפו שישראל תצא למבצע קרקעי רחב היקף בעזה בתגובה למתקפה, ואמר: "הם לא לקחו את זה ברצינות, אפילו כשנכנסנו לראשונה. המטרה הסופית של ישראל במלחמה היא לשכנע את אויביה שכל מתקפה עתידית נגדה תגרור תוצאות הרסניות. אין לאפשר לחמאס, לחיזבאללה ולאיראן להחליט איך אנחנו חיים את חיינו כאן בישראל. זה משהו שאנחנו לא מקבלים".

תגיות:יואב גלנטמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה