חדשות יהדות

המשנה לראש עיריית רעננה: "אופניים כן, והפרשת חלה לא?"

המשנה לראש עיריית רעננה יוצא נגד קולות בעירייה שמתנגדים לקיום הפרשת חלה בבית ספר חילוני, להשבת החטופה נעמה לוי, בוגרת בית הספר

אא

חיים גולדמן, המשנה לראש עיריית רעננה, יוצא כנגד הקולות המפלגים בעירו, שהתנגדו לקיום אירוע הפרשת חלה להצלחת החטופה נעמה לוי, שעדיין נמצאת בשבי החמאס ברצועת עזה. 

"מאז השבעה באוקטובר השיח השתנה, ואני מופתע מכל הסיפור הזה", אמר גולדמן, תוך שהוא מפנה ביקורת נוקבת כלפי גורמים בעירייה שטוענים כי הפרשת החלה היא הדתה. "סיפור הפרשת החלה נעשה בחטיבת הביניים ביוזמת ועד ההורים הבית ספרי, עם ההורים של נעמה. בימים כאלה שאנחנו נלחמים ותומכים בהחזרת החטופים וחיילי צה"ל מסכנים את נפשם ברצועה ללא הבדל בין ימין ושמאל דתיים וחילוניים, כפי שאנו רואים מהם, שכל משאת נפשם היא למוטט את חיות האדם מהחמאס ולהחזיר את הביטחון לעם ישראל ולמדינת ישראל, ולהחזיר את כל החטופים הביתה בשלום, וכדי להעלות את המודעות להחזרת החטופים, החליטו בבית הספר שנעמה היא בוגרת שלו, לעשות את האירוע".

לדבריו, בפארק רעננה נערך גם הפנינג מירוץ אופניים שהעלה את נושא החטופים, וכמו כל מבנה ציבורי ששייך לעירייה, גם בית הספר הזה. "אז הגיע הזמן לדבר בשפה של אחדות ואהבת אחים", הוא אומר. "אנחנו לא מנסים לעשות הדתה, אלא להעלות את המודעות לנושא החטופים על ידי הפרשת חלה. אנחנו יהודים, וחלק מהפעילות של העם בישראל זו פעילות כזו, וכמו שעורכים הפגנות וטקסים יש גם אירוע כזה, ששייך לכל עם ישראל".

עם זאת, חבר סיעת 'הרוב הדמוקרטי' חגי פרנקל, טוען כי לצד העובדה שכולם רוצים שנעמה תחזור, ביחד עם יתר השותפים - "האירוע יתקיים במבנה ציבורי של בית ספר חילוני. לא כולם רוצים להפריש חלה עם רבנית שעוסקת בהדתה". 

תגיות:הפרשת חלההפרדהאירוערעננה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה