חדשות בארץ

חיזבאללה מאשר: בכיר בכוח רדואן חוסל בדרום לבנון

וויסאם א-טוויל, מפקד שטח בכיר בכוח רדואן של חיזבאללה, חוסל בתקיפה בעיירה חירבת סלם, כ-10 ק"מ מגבול לבנון

וויסאם א-טוויל במודעת אבל רשמית של חיזבאללהוויסאם א-טוויל במודעת אבל רשמית של חיזבאללה
אא

חיזבאללה אישר בצהריים (שני), כי בכיר בארגון חוסל בדרום לבנון בתקיפה המיוחסת לישראל. מדובר בוויסאם א-טוויל, המכונה "חאג' ג'וואד", מפקד שטח בכיר בכוח רדואן של ארגון הטרור. בצה"ל לא קיבלו אחריות על הסיכול הממוקד.

בתקשורת הלבנונית דווח, כי כטב"ם ישראלי תקף את הרכב בו נסע א-טוויל בעיירה חירבת סלם, כ-10 ק"מ מגבול לבנון. א-טוויל הוא המפקד הבכיר ביותר של חיזבאללה שחוסל מפרוץ המלחמה. גורם ביטחוני לבנוני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס, כי זו "מכה כואבת מאוד, דברים יתלהטו כעת". יחד עמו היה ברכב אדם נוסף, ככל הנראה פעיל חיזבאללה, שנהרג אף הוא.

בעקבות החיסול, פרסם חיזבאללה תמונות של א-טוויל עם מזכ"ל הארגון חסן נסראללה; עם רמטכ"ל חיזבאללה לשעבר, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008; ועם בכיר הארגון מוצטפא בדר א-דין, שחוסל ב-2016. בנוסף, פורסמו תמונות שלו עם מפקד כוח קודס לשעבר, קאסם סולימאני, שחוסל לפני ארבע שנים בתקיפה אמריקנית בשדה התעופה בבגדאד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום בקריית שמונה, יחד עם שר הכלכלה ניר ברקת. במהלך הביקור קיבל נתניהו סקירות על פעילות אוגדה 91 בגזרה הצפונית בשלושת החודשים האחרונים מפי מפקד חטיבה 769, אלוף-משנה אברהם מרציאנו.

בשיחה עם לוחמים, אמר ראש הממשלה: "בחרתי להגיע לקריית שמונה ביום של הפגזות עלינו, של ירי נ"ט. אני מאוד מעריך את השירות שאתם עושים כאן, אתם וחבריכם, כדי להגן על גבולנו הצפוני וגם כדי לשלוח מסר לחיזבאללה".

"חיזבאללה טעה בנו בגדול ב-2006, וטועה בנו בגדול גם עכשיו", הצהיר נתניהו. "הוא חשב שאנחנו 'קורי עכביש', פתאום הוא רואה, איזה 'עכביש'. הוא רואה כאן עוצמה אדירה, התלכדות של עם, נחישות לעשות כל מה שצריך כדי להחזיר את הביטחון לצפון, ואני אומר לכם - זו המדיניות שלי".

"אנחנו נעשה הכל כדי להחזיר את הביטחון לצפון ולאפשר למשפחות שלכם, כי רבים מכם בני המקום, לחזור הביתה בביטחון ולדעת שאי אפשר להתעסק איתנו. אנחנו נעשה כל מה שצריך. אנחנו מעדיפים כמובן שהדבר ייעשה ללא מערכה רחבה, אבל זה לא יעצור אותנו. אנחנו נתנו לו דוגמה מה קורה לחברים שלו בדרום, זה מה שיקרה פה בצפון. אנחנו נעשה הכל להחזיר את הביטחון", סיכם נתניהו

תגיות:לבנוןחיזבאללהחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה