חדשות בארץ

מצמרר: הלוחם שנהרג בעזה - ניצל מפיגוע לפני כ-16 שנה

כמעט 16 שנה אחרי שניצל מפיגוע בישיבת מרכז הרב, מצא סגן אלוף רועי יוחאי יוסף מרדכי את מותו בעזה. חבריו נזכרו: "כאב לך שלא הצלחת להציל חיים"

רועי יוסף מרדכי הי"ד (צילום: דובר צה"ל)רועי יוסף מרדכי הי"ד (צילום: דובר צה"ל)
אא

בימים האחרונים נודע על נפילתו בעזה של סגן אלוף רועי יוחאי יוסף מרדכי. הוא היה בן 31 במותו והותיר אחריו אישה ותינוקת בת שלושה חודשים. אלא שמסתבר שזו לא הפעם הראשונה בה הוא נקלע לאש של מחבלים. כפי שנחשף באתר Ynet, לפני כ-16 שנה היה רועי בחור צעיר שלמד בישיבת מרכז הרב, וניצל בנס מהפיגוע שהתרחש שם. כזכור, בפיגוע הקטלני שהתרחש בראש חודש אדר, הצליח מחבל לחדור לישיבה, הוא רצח שמונה תלמידים ופצע תשעה.

חברו מהישיבה, אלחנן פרומן, סיפר על מה שארע באותו יום: "רועי היה בישיבה כשמישהו נכנס פתאום ואמר שיש מחבל. רועי רץ אל השומר של הבניין הסמוך והודיע לו שיש מחבל ושצריך לרוץ לשם. השומר חשש ורועי ביקש ממנו את הנשק, אך השומר סירב, ורועי נמלט וחיפש מקום מסתור". פרומן הדגיש כי "רועי היה נער צעיר, אבל היו לו תושייה ואומץ, הוא גם דאג לזה שבחורים אחרים יסתתרו".

לדבריו של פרומן, האירוע המשיך ללוות את רועי במשך כל השנים. "תמיד כשהוא סיים מסלול עם החיילים הוא היה מציין שזה לזכר החברים שנרצחו, והוא גם הקפיד מידי שנה להגיע לבית של אחת המשפחות כדי לעלות לקבר".

חבר נוסף ששיתף במאורעות מאותו פיגוע הוא דוד דוכי כהן, אף הוא לשעבר תלמיד בישיבת מרכז הרב. כהן הזכיר את ניסיונו של רועי לקבל מהשומר את האקדח, ואף ציין "סחבת את זה עוד זמן, וכאב לך שלא הצלחת להציל שם חיים". נקודת ציון נוספת שציין כהן בנוגע לאותו פיגוע, נוגעת לדיונים הלכתיים שהיו לרועי עם חברים ועם הרב שלימד הלכה, בנוגע לכתם דם שהיה על אחד הקירות.

"הפעם היה לך נשק ביד", סיים כהן בכאב, "ובשונה מאותו ערב לפני 16 שנה, יכולת להילחם איתו ולצאת כקצין בצבא ישראל למלחמה, וגם עשית את זה, גם כשבבית מחכות לך אישה ותינוקת קטנה".

למרבה הצער, בהיתקלות עם המחבלים בעזה לא הייתה לרועי דרך להינצל, הוא ספג כדור בראש ומצא את מותו במקום. בלווייתו התייחס אביו גם כן לפיגוע במרכז הרב, ושיתף: "בפיגוע אפילו לא נתת לי לדאוג. התקשרת אליי והודעת: 'אבא יש פיגוע, אל תדאג', בזמן שאפילו בחדשות לא עדכנו על כך. הייתי בטוח שהשם עמך, בירכתי אותך לא שתשמור על עצמך, אלא שהשם ישמור אותך מכל רע".

תגיות:חרבות ברזלחללי צה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה