חדשות בארץ

"עוקץ השכפ"צים": הציע ציוד טקטי לחיילים ורימה אותם

תושב חולון ניצל את ימי המלחמה הראשונים כדי לבצע הונאה. הוא הציג עצמו כיבואן ציוד טקטי ועשרות הורים וחיילים הזמינו ממנו ציוד, שכלל לא סופק

אילוסטרציה (צילום: Ayal Margolin/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
אא

המשטרה התירה היום (שני) לפרסום את דבר מעצרו של תושב חולון, בן 20, שגבה מחיילים ובני משפחותיהם עשרות אלפי שקלים במהלך המלחמה, עבור מכירה כוזבת של ציוד לחימה טקטי. הבוקר הוגשה נגדו הצהרת תובע בגין המיוחס לו, ובימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום.

החקירה, שזכתה לכינוי "עוקץ השכפ"צים", העלתה כי החשוד ניצל את ימי הלחימה ואת הידיעות על מחסור בציוד טקטי בקרב החיילים בסדיר ובמילואים. הוא פרסם מודעות ברשתות החברתיות והורים וחיילים פנו אליו וביקשו לרכוש ממנו את הציוד. החשוד הציג עצמו כיבואן בעל היתר למכור ציוד תואם לזה שבו עושים החיילים שימוש בצה"ל. לדבריו, ביכולתו "להשיג" לחיילים ציוד מעין זה הכולל בין השאר קסדות, נעליים, וסטים, שכפ"צים ועוד.

עם התפתחות החקירה הצליחו השוטרים לחשוף את שיטת ההונאה והעבירות, לרבות העברת כספים מצד קורבנות ההונאה לחשוד - ביניהם חיילים שנלחמים כעת ברצועת עזה, עבור הציוד שמעולם לא נופק. באחד המקרים למשל, ידע החשוד כי הקורבן בדרך להלוויית חברו שנפל בקרב, ובכל זאת ניסה להונות אותו. בנוסף התברר כי החשוד יצר קשר עם מאות חיילים ובני משפחתם.

בעת מעבר החקירה הסמויה לשלב הגלוי עצרו השוטרים את החשוד ומעצרו הוארך בהתאם לצורכי החקירה. היום הוגשה נגדו הצהרת תובע בגין המיוחס לו. בסיום הדיון הוארך מעצרו עד ליום חמישי.

תגיות:הונאהמלחמת חרבות ברזלמשטרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה