חדשות בארץ

מטח טילים לערי המרכז, חייל ושלושה אזרחים נפצעו בצפון

לראשונה מזה שמונה ימים שוגרו טילים ארוכי טווח מעזה לעבר ערי המרכז. החיזבאללה הגביר את קצב שיגור הרקטות לצפון. צה"ל מאשר כי המלחמה בעזה עברה לשלב השלישי

כוחות צה"ל בח'אן יונס (צילום: דובר צה"ל)כוחות צה"ל בח'אן יונס (צילום: דובר צה"ל)
אא

חייל ושלושה אזרחים נפצעו היום (שני) באורח קל מירי רקטות וטילי נ"ט לעבר יישובים ומוצבי צה"ל בצפון הארץ. בתגובה תקף צה"ל מטרות בדרום לבנון.

שניים מהאזרחים נפצעו מרסיסי נ"ט שנורה לעבר היישוב שתולה ופגע ישירות בבית. הנפגעים פונו לקבלת טיפול רפואי בתאג"ד צבאי סמוך.

החייל נפצע בצהריים מפגיעת נ"ט במוצב הרב דב. הוא פונה לבית החולים "רמב"ם" בחיפה ומצבו מוגדר קל. מ"רמב"ם" נמסר כי "הפצוע הגיע בהכרה ושוחח עם משפחתו. הפצוע יושאר להשגחה ביחידת טראומה".

אזרח נוסף נפצע בבוקר באורח קל בקריית שמונה מפגיעת פצצת מרגמה באתר בנייה בו שהה במסגרת עבודתו. הוא פונה לקבלת טיפול בבית החולים "זיו" בצפת.

בצה"ל ידעו כי בעקבות חיסולו של בכיר כוח רדואן בדרום לבנון, החיזבאללה יגביר את קצב הירי לעבר הצפון. בעקבות שיגורי הרקטות מטוסי קרב של חיל האוויר ביצעו לאורך אחר הצהריים והערב מספר תקיפות. בין היתר הושמדו מבנים בהם עשו שימוש מחבלי החיזבאללה ונפגעו מחבלים.

צה"ל מאשר: המלחמה בעזה עברה לשלב השלישי

לראשונה מאז הראשון בינואר שוגרו הערב טילים מעזה לעבר ערי המרכז. עשרה טילים שוגרו, ארבעה יורטו והיתר נפלו בשטחים פתוחים. לא דווח על נפגעים. כוחות הביטחון יצאו לסרוק במספר זירות בהן דווח על נפילת חלקי ירוט.

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אישר היום בריאיון ל"ניו יורק טיימס" כי צה"ל "החל בשלב חדש ופחות אינטנסיבי בלחימה". לדבריו, הצבא כבר החל את המעבר לשלב החדש, שיכלול פחות כוחות קרקעיים ותקיפות אוויריות. "המלחמה שינתה שלב, אבל המעבר לא ילווה בטקס או בהצהרות דרמטיות", אמר הגרי.

שר הביטחון יואב גלנט התייחס אף הוא ללחימה בשתי הגזרות, הדרומית והצפונית. בישיבה עם חברי קבינט אמר: "בדרום אנחנו עוד לא באמצע המלחמה. בצפון עוד לא התחלנו בכלל. המעבר בין השלבים נועד ליצירת שפה משותפת בין הדרג הצבאי והמדיני. לא נקשור בין חזרת תושבי צפון הרצועה לבין מעבר לשלב ג', לפני שזה יקרה - התושבים שלנו יחזרו לבתיהם, ויהיה מתווה נוסף להשבת חטופים".

בריאיון לוול סטריט ג'ורנל שנערך הלילה אמר גלנט, בהתייחסו למלחמה מול חיזבאללה כי "העדיפות היא לא ללכת למלחמה עם חיזבאללה, אבל 80 אלף איש צריכים להיות מסוגלים לשוב לבתיהם בבטחה. אם לא יהיה הסכם שיאפשר זאת, ישראל לא תימנע מפעולה צבאית. אנו נכונים להקריב. הם רואים מה קורה בעזה, הם יודעים שאנחנו יכולים לעשות לזה 'העתק-הדבק' לביירות".

תגיות:נפגעיםמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה