חדשות בארץ

בפשיטה בעזה: נתפסו טילים שיכולים להגיע לצפון הארץ והמחרטה הגדולה ביותר

כוחות צה"ל הפועלים באל בורייג' איתרו מחרטה גדולה שנועדה לייצור אמצעי לחימה. היא מחוברת לאמצעי שינוע שמחוברים בעצמם לרשת מנהרות

כוחות במפעל שנחשף בעזה (צילום: דובר צה"ל)כוחות במפעל שנחשף בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

(צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל חשף הערב (שני) כי אותרה בעזה המחרטה הגדולה ביותר מתחילת הלחימה. היא נמצאה על ידי צוות הקרב של חטיבת גולני שבנוסף איתר רכיבי רקטות ארוכות טווח, שיכולות להגיע עד צפון הארץ.

כמו כן נמצאו מחסנים עם פצצות מרגמה, מטענים ותחמושת. המחרטה מחוברת באמצעות פירים תת קרקעיים לרשת מנהרות מסועפת, ששימשה לשינוע אמצעי לחימה לכלל גדודי חמאס לאורך רצועת עזה. בצה"ל הגדירו את האתר כ"מפעל תת קרקעי לייצור טילים".

לוחמי אוגדה 36 הם שפועלים בשבועות האחרונים במחנה אל בורייג' שבלב רצועת עזה. מדובר במחנה צפוף המורכב ממבנים אזרחיים, בו ייצרו מחבלי החמאס טונות רבות של אמצעי לחימה ששימשו את ארגון הטרור במתקפת ה-7 באוקטובר.

במפעל שאותר נמצאו גם כלים לייצור צוותי הקרב של חטיבות 188 וגולני חשפו גם מספר פירים המגיעים לעומק של כ-30 מטרים ובאמצעות ההכוונה המודיעינית המדויקת, נחשף מעוז טרור של ייצור אמצעי לחימה ברצועת עזה ואותרו מפעלים רבים נוספים לייצור רקטות ארוכות טווח, חומרי נפץ ודיוק לרקטות, פצצות מרגמה, מטענים, נשק קל וכלי טיס בלתי מאוישים.

כמו כן, הכוחות חיסלו עשרות מחבלים במרחב והכוחות השתלטו על מפקדת גדוד אל בורייג' של חמאס ועל חמ"ל תצפיות.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלייצור אמל"ח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה