חדשות בארץ

בכיר חיזבאללה שחוסל בדרום לבנון – מפקד כוח רדואן

וויסאם א-טוויל חוסל בעיירה חירבת סלם, כ-10 ק"מ מגבול לבנון. הוא נחשב למקורב למזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, מונה לאחרונה למפקד כוח רדואן, ועמד מאחורי התקיפות נגד ישראל בקו הגבול, בכללן המתקפה על בסיס חיל האוויר בהר מירון

וויסאם א-טווילוויסאם א-טוויל
אא

וויסאם א-טוויל, בכיר חיזבאללה שחוסל בצהריים (שני) בדרום לבנון בתקיפה שמיוחסת לישראל, מונה לאחרונה למפקד כוח רדואן - יחידת העילית של ארגון הטרור. 

בתקשורת הלבנונית דווח, כי כטב"ם ישראלי תקף את הרכב בו נסע א-טוויל בעיירה חירבת סלם, כ-10 ק"מ מגבול לבנון. בהמשך דווח כי החיסול בוצע באמצע מטען צד. בצה"ל לא קיבלו אחריות על הסיכול הממוקד.

א-טוויל נחשב למקורב למזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה. בין היתר, הוא היה אחראי להריגתם וחטיפתם ביולי 2006 של חיילי צה"ל, אהוד גולדווסר ואלדד רגב, פיגוע שהוביל לפרוץ מלחמת לבנון השנייה. הוא עמד מאחורי הוצאתו לפועל של הפיגוע במרץ 2023, בו מחבל חדר לישראל והטמין מטען חבלה באזור מגידו. לאחרונה הוא היה אחראי לתקיפות נגד ישראל בקו הגבול, ובכללן המתקפה על בסיס חיל האוויר בהר מירון בסוף השבוע.

בעקבות החיסול, פרסם חיזבאללה תמונות של א-טוויל עם מזכ"ל הארגון חסן נסראללה; עם רמטכ"ל חיזבאללה לשעבר, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008; ועם בכיר הארגון מוצטפא בדר א-דין, שחוסל ב-2016. בנוסף, פורסמו תמונות שלו עם מפקד כוח קודס לשעבר, קאסם סולימאני, שחוסל לפני ארבע שנים בתקיפה אמריקנית בשדה התעופה בבגדאד.

בתוך כך, צה"ל מסר הערב על חיסולו היום בבית ג'ן בסוריה של חסן עכאשה, שהיה אחראי מרכזי לשיגורי הרקטות של חמאס משטח סוריה לעבר עורף מדינת ישראל בשבועות האחרונים. בצה"ל אמרו כי "מתחילת המלחמה חסן הכווין חוליות טרור של חמאס אשר ביצעו ירי רקטי מסוריה לעבר שטחי מדינת ישראל. לא נאפשר טרור משטח סוריה, והיא אחראית לכל פעולה היוצאת משטחה. נמשיך לפעול כנגד כל איום".

תגיות:חמאסחיזבאללהחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה