חדשות בארץ

הולך הביתה? 70 ח"כים חתמו על עצומה להדחת עופר כסיף מהכנסת

אחרי שחבר הכנסת חתם על עצומה שתומכת בתביעה נגד ישראל, בכנסת אספו את כמות החתימות שנדרשת כדי להתחיל בהליך ההדחה. האם הוא יודח?

(צילום: אורן בן חקון / פלאש 90)(צילום: אורן בן חקון / פלאש 90)
אא

חברי הכנסת יתחילו בקרוב בהליך ההדחה של ח"כ עופר כסיף מחד"ש, לאחר שהצטרף לעצומה התומכת בתביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל בהאג, זאת בטענה ל"רצח עם" ברצועת עזה. 70 חברי כנסת כבר חתמו על העצומה, כשגם חברי סיעת תקווה חדשה חתמו עליה.

כזכור, בהודעה שפרסם אתמול כתב כסיף: "חובתי החוקתית היא לחברה הישראלית ולכלל היושבים בה, לא לממשלה שחברים בה ובקואליציה שלה קוראים לטיהור אתני ואף לרצח עם ממש. הם אלה שפוגעים במדינה ובעם, הם אלה שהובילו לפנייה של דרום אפריקה להאג, לא אני וחבריי. כשהממשלה פועלת נגד החברה, המדינה ואזרחיה, קל וחומר כאשר היא מקריבה אותם ומבצעת בשמם פשעים על מזבח שמירה על קיומה שלה, זכותי ואף חובתי להתריע על כך ולעשות ככל יכולתי במסגרת החוק כדי לעצור זאת".

הדיון בהאג ייפתח מחרתיים (חמישי). דרום אפריקה הגישה את התלונה ושלשום ישראל בחרה את נשיא העליון בדימוס, אהרן ברק, שייצג אותה בדיון. החשש העיקרי של ישראל הוא אפשרות להוצאת צו מניעה שיורה על הפסקת הלחימה. ישראל חתומה על אמנה למניעת רצח עם, אבל תבהיר בדיון כי הגיבה לטבח. בהחלטה שקיבל, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לא להתעלם מהדיון ולהגיע כדי להשמיע את הצד הישראלי. בישראל מעריכים כי בסופו של דבר הם יצליחו למנוע את הצו.

המהלך של ח"כ כסיף גרר אתמול תגובות זועמות מכל גווני הקשת הפוליטית וגם חלק מעוקביו זעמו. מנכ״ל "בצלמו", שי גליק, הוסיף: "העמדה לדין של מדינת ישראל בהאג הינה דבר חמור ביותר שיפגע בצורה קיצונית במדינת ישראל במאבק בטרור בחיילי וקציני צה"ל ועוד. הדבר מהווה תקיעת סכין בגב של כל אזרחי המדינה מנהיגי המדינה חיילי צה"ל משפחות השכולות ומשפחות החטופים. חובה להעיף את כסיף ואתמול. הדבר מהווה הפרה של כל ספר האתיקה מצד לצד. אני דורש לכנס את הוועדה מיידית ולהעיף אותו. האיש כל רגע שהוא בכנסת הוא חותר תחת מדינת ישראל פשוטו כמשמעו ומסכן את חיי מדינת ישראל. מקומו של האיש לא בכנסת. זהו".

ח"כ דני דנון צייץ בחשבון ה-X שלו: "המציאות שבה חבר פרלמנט ישראלי מצטרף לעתירה שהיא כל כולה עלילת דם נגד המדינה שלו – רק מוכיחה שאין תהום שעופר כסיף לא ירד אליה. הוא כבר מזמן גיס חמישי על מלא".

ח"כ אוהד טל הוסיף: "ח"כ כסיף, שמתחילת המלחמה מרבה להתראיין לתקשורת הזרה, האשים את ישראל במלחמה ואמר כי היא מנצלת את אירועי ה-7.10 כתירוץ לפשעיה, טען כי כיתות הכוננות נועדו להרוג את השמאלנים והאשים את ישראל בביצוע טבח בעזה. זו אכן בושה גדולה שאתה חבר בכנסת ישראל. המקום הראוי ביותר לתומכי טרור שכמותך הוא בפרלמנט של עזה".

תגיות:כנסתהדחהעופר כסיף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה