חדשות בארץ

המשטרה מנעה הגעה של משפחות החטופים למעבר כרם שלום

המשפחות דורשות את הפסקת הסיוע לעזה כל עוד החטופים נמצאים בשבי וניסו להגיע למעבר כדי לחסום אותו. מנגד, משפחות מפורום "תקווה" הצהירו על תמיכה בהמשך הלחימה. דו"ח על מצבם הרפואי של החטופים נשלח למזכ"ל האו"ם

מיצג למען שחרור החטופים (צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90) מיצג למען שחרור החטופים (צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90)
אא

משפחות של חטופים ניסו להגיע היום (שלישי) למעבר כרם שלום כדי למחות על הכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה. המשפחות יצאו מוקדם בבוקר מקיבוץ מגן, בשיירת רכבים. המשטרה בלמה את ההגעה למעבר ועצמרה את שיירת כלי מהרכב בציר המוביל אליו. יש לציין כי על פי צו של מערכת הביטחון, מעבר כרם שלום מוגדר שטח צבאי סגור.

שי ונקרט, אביו של עומר ונקרט החטוף בעזה: "ההגעה למעבר כרם שלום היא כדי למנוע כניסת הסחורות והתרופות לרצועת עזה. הבן שלי עומר חולה במחלה. הוא לא ראה רופא ולא קיבל תרופות ולא יתכן שבזמן הזה נכנסות מאות משאיות לעזה. לא תהיה כניסה של סיוע הומניטרי עד שכל החטופים יחזרו הביתה!".

"הגיע הזמן לעצור את הבדיחה הזו. הם יחזרו אלינו ב-136 ארונות, זאת תמונת הניצחון של ישראל? מה אגיד לילדים שלי? חמי בן 80, כמה זמן עוד ישרוד? זמן החיים הממוצע באושוויץ היה עד ארבעה חודשים, כמה זמן הוא עוד ישרוד את זה? אלוהים יודע", אמרה אילה מצגר, שבני משפחתה תמי ויורם נחטפו לעזה מניר עוז. תמי שוחררה במתווה ההפוגות.

מנגד, משפחות חטופים מפורום תקווה התארחו אמש בכנסת, נפגשו עם יו"ר הכנסת אמיר אוחנה ועם חברי כנסת נוספים, וחיזקו אותם בהמשך המלחמה. המשפחות הבהירו "שאסור לעצור את מלחמה בלי השבת כל החטופים והכרעת חמאס".

בפגישות מטעם פורום תקווה השתתפו בני משפחות יהלומי, מור וליבמן, ששיתפו את החברי הכנסת בתחושות שלהם ובבקשות למען ילדיהם החטופים בעזה מאז שמחת תורה. בני המשפחות אמרו: "באנו כדי להשמיע קול של גיבוי לדרג המדיני, לגבות את המלחמה בהכרעת חמאס וכדי להבהיר שאסור לעצור את הלחימה עד להשבת אחרון החטופים הבייתה והכרעת החמאס עד נפילתו מהשלטון".

דו"ח רפואי הוגש למזכ"ל האו"ם: החטופים שרויים בסכנת חיים

מטה משפחות החטופים והנעדרים הציג דו"ח רפואי מקיף וכולל על הסיכונים הבריאותיים של החטופים והחטופות הנמצאים בשבי החמאס. הדו"ח הועבר למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש.

על פי הדו"ח שהוכן על ידי פרופ' חגי לוין, ראש מערך הרפואה של מטה משפחות החטופים, חטופים רבים נחטפו מביתם ללא עזרי ראיה, שמיעה או ניידות, דבר המחריף את מצבם הבריאותי ורווחתם הנפשית. חטופים אחרים סובלים מבעיות רפואיות ואחרים נפצעו במהלך החטיפה ועדיין לא קיבלו טיפול הולם לפציעות שעלולות להחמיר ולהסתבך. חלק מהחטופים סובלים ממחלות הקשורות לתנאי השבי הקשים.

בדו"ח נכתב, בין היתר: "אוכלוסיות אלה נחשבות לאוכלוסיות הזקוקות להגנה ולטיפולים מיוחדים על-פי החוק ההומניטרי הבינלאומי, בשל פגיעותן המוגברת לנזקים פיזיים ונפשיים חמורים, העלולים להיות בלתי הפיכים במקרה הטוב ולהוביל למוות במקרה הרע, אם לא יינתן טיפול רפואי דחוף באופן מידי".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה