חדשות בארץ

הרצוג לבלינקן: "עושים כל מאמץ לא לפגוע באזרחים בעזה"

מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, הגיע לישראל כדי לדון עם ראש הממשלה וחברי הקבינט על המשך הלחימה. המסר מביידן: סיום הלחימה בתוך שבועות

הרצוג ובלינקן, הבוקר (צילום: Miriam Alster/Flash90)הרצוג ובלינקן, הבוקר (צילום: Miriam Alster/Flash90)
אא

מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, הגיע היום (שלישי) לפגישות מדיניות בישראל. בלינקן נפגש הבוקר עם נשיא המדינה יצחק הרצוג ועם שר החוץ ישראל כץ, ובהמשך היום ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם חברי הקבינט המצומצם.

המסר שיעביר מזכיר המדינה למנהיגים הישראלים הוא כי ארה"ב מבקשת לסיים את הלחימה בעזה, במתכונת העכשווית, בתוך שבועות, לכל היותר עד סוף החודש. בנוסף יתנהלו דיונים הקשורים למאמצים לשחרר את החטופים ומניעת הסלמה בגבול הצפון.

דובר מחלקת המדינה האמריקנית, מת'יו מילר, אמר כי מזכיר המדינה נמצא בישראל כדי לדון ב"מאמצים המתמשכים להבטחת חזרתם של כל בני הערובה הנותרים הביתה". במקביל, מילר הוסיף כי "הכרחי להגביל את השפעת הסכסוך על אזרחים ולהגביר את הסיוע ההומניטרי שיגיע לפלסטינים בעזה".

נשיא המדינה, שנפגש עם בלינקן שמבקר בישראל, התייחס ללחצים מארה"ב לצמצם פגיעה באזרחים עזתים, כשברקע התביעה בהאג. הנשיא אמר כי "אנו עושים כמיטב יכולתנו בנסיבות המורכבות כדי לא לפגוע באזרחים. אנחנו מתריעים, מתקשרים ושולחים כרוזים. משתמשים בכל האמצעים שהחוק הבינלאומי מאפשר כדי להזיז אנשים, כדי שנוכל להסיר את האיום הענק מתחת לקרקע שיש בבתים שלהם, בחדרי השינה ובמסגדים".

בלינקן מצידו הזכיר את משפחות החטופים, עימן נפגש, ואמר כי "דיברנו על הצורך להחזיר את כולם הביתה, ועל הצעדים קדימה. אני רואה בשיחה הזו כחובתי. אלה זמנים מאתגרים עבור ישראל ומדינות האזור, ובמיוחד עבור האנשים שממשיכים לסבול".

בתחילת פגישתו עם שר החוץ כץ אמר בלינקן: "אני רואה הזדמנות לישראל לבנות קשרים הדוקים יותר באזור לאחר המשבר בעזה. עלינו לעבור קודם את הרגע המאתגר מאוד הזה, ולהבטיח שה-7 באוקטובר לעולם לא יחזור על עצמו, ולפעול לבניית עתיד שונה והרבה יותר טוב".

תגיות:אנתוני בלינקןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה