חדשות בארץ

האלוף במיל' בריק: "ברגע שתתחיל מלחמה אזורית יהיה מסוכן להיות בגוש דן"

מי שחזה את המתקפה של חמאס הרבה לפני ה-7 באוקטובר מסביר בראיון מה צריך לעשות בעזה, ומזהיר: "מי שחושב שכל המנהרות בידיים שלנו ממש טועה. יש להם עוד אלפים"

האלוף במיל' יצחק בריק (צילום: יוסי זליגר / פלאש 90)האלוף במיל' יצחק בריק (צילום: יוסי זליגר / פלאש 90)
אא

האלוף במיל' יצחק בריק, שהזהיר לפני המלחמה מפני תסריט אפשרי שבו מחבלים יכנסו לתוך יישובי העוטף על מנת לבצע טבח, התראיין בנוגע למלחמה הקשה ברצועת עזה ועל החשש מפתיחת חזית בצפון.

"אנחנו לא הולכים למוטט את החמאס, וכדאי להגיד את זה לעם ישראל", אמר בריק ל-103fm. "יש הבעיה של רפיח, זה מחנות הפליטים הצפופים, יש שם 2 מיליון פליטים ואלפים של חמאסניקים. הם שולטים ביד רמה באזור, על הדלק שנכנס, על הסיוע ההומניטרי, על המנהרות שמתחת. כלומר, אם אתה לא ממגר את הסיפור הזה שם לא הצלחת למגר את החמאס לפי המטרות. היות ואני לא רואה שצה"ל מתכוון להיכנס לשם, יש לו בעיה אם הוא ייכנס לשם, במי הוא ירה? במי הוא יפגע? בשביל לצאת למלחמה שם זה הרג נורא".

לדברי בריק, "אם זה המצב וצה"ל לא מתכוון להגיע לרפיח והוא לא יודע לפתור את בעיית הקיר הזה, זאת אומרת שלא מיגרנו. לא לעבוד על אנשים בעיניים, להגיד 'זה המצב ונצא לשלב הבא שהוא השלב של הכיתור, הפשיטות, אבל לא רק בעזה העיר אלא גם בחאן יונס'. להמשיך לאבד שם אנשים שיהרגו, שמבחינה משמעותית עוד שכונה או מאהל בחאן יונס לא יביא את הבשורה.

"אתה צריך להבין שגם אם פגעת בתשתיות. אם המנהרות שנכנסות מסיני לתוך רפיח, הרי זה עניין של זמן קצר שכל זה יתמלא מחדש. ברגע שלא הורדת את הראש של החמאס ברפיח, ויש לו המנהרות להזרים מתחת לחאן יונס, לעזה, מי שחושב שכל המנהרות בידיים שלנו ממש טועה. יש להם עוד אלפי מקומות שמהם יכולים להיכנס ולצאת".

בהמשך נשאל האלוף במיל' מה צריך לעשות בעזה, וענה: "ללכת לעטוף את עזה מסביב ולא לתת להם להרים את הראש מחדש. זאת אומרת שאמנם לא הצלחנו לקפל ראשם לחלוטין, אלא ניצור מצב. זה הכיוון שצריך ללכת אליו. בעזה, איפה שהיו כלי נשק, עצרו את החמאס והצילו את האנשים. לעומת זאת כיתות כוננות עם אקדחים, קרה מה שקרה. ואז אתה מקבל יישוב מוגן שמגן על עצמו, בונה את העתודה של היישובים שהייתה, חטיבות מרחביות שעומדות מאחורה. אין היום עתודה, זה רק אוסף של מוצבים שאפשר להיכנס ביניהם בלי שום בעיה, יישובים לא ממוגנים. להגדיל את הסד"כ וכמובן ליצור מצב שהיישוב יכול לשמור על עצמו כולל מול נ"ט, ועדיין לא פתרנו את בעיית הרקטות".

לסיום הבהיר בריק כי "הנקודה היא שרקטות, ברגע שתתחיל מלחמה אזורית יפלו גם בגוש דן, ואז גם אי אפשר יהיה להגיע מהצפון לגוש דן. יהיה מסוכן יותר להיות בגוש דן מאשר בצפון. לכן צריך לחיות עם העניין הזה כמו שעוטף עזה חיו עם זה שנים".

תגיות:יצחק בריקחרבות ברזלחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה