חדשות בארץ

ממובילי המחאה נגד הרפורמה: "טעיתי. פתאום אני מבין שהם לא האויב"

"הניצחון של המלחמה הזו שהיא תסתיים באחדות של עם ישראל", כך אמר ישי גרין, ממובילי מחאת ההיי-טק ו"אחים לנשק", בעקבות פוסטים מהפכניים שכתב לאחרונה בחשבון הטוויטר שלו: "טעיתי, מבין שאני מכונת רעל"

הפגנות נגד הרפורמה (צילום: תומר נויברג / פלאש 90)הפגנות נגד הרפורמה (צילום: תומר נויברג / פלאש 90)
אא

ישי גרין, ממובילי מחאת ההיי-טק ו"אחים לנשק", כתב לאחרונה בחשבון הטוויטר שלו פוסט לא צפוי. "אזהרה: בפוסט הזה אני מרים לאנשים שראיתי בהם אויב עד לאחרונה. טעיתי. הם לא האויבים שלי. בוודאות טעיתי. אני טוען שבשלב הזה של הלחימה אנחנו מנצחים ובגדול. המטרה ברורה. סינוואר, מוחמד דף ואחרים מהחמאס מבינים עכשיו שאין מחילה. טובי הארץ מתנדבים ברגעים אלה, לחסל באופן אישי את אלה שרוצים במותנו. האנשים האלה מחזיקים בידיים שלהם אנשים שאנחנו יודעים על קיומם ואחרים שנשכחו. הם למעשה יהודים בשואה. במחנה ריכוז. הצבא הוא הכוח שהיה חסר בשואה. פה יש לנו מתנדבים מדהים מכל הקשת הפוליטית. יש מאות חרדים שמסכנים את חייהם בעזה. זה לא משחק של מספרים. זה אחים שלנו. אני טוען שהפתרון למריבה בעם זה לחזור ולדבר".

עוד כתב גרין כי "אולי אני אופטימי, אבל אני הבנתי שבן גביר לא איש רע. בבסיס. שם את עצמו לא פעם בשביל העם. הוא משלם מחיר. הוא גם טועה המון. אבל אם לא נדבר, איך הוא ידע את דעתי. אני מבטל אותו. זה החטא שלנו. היהירות. אני אומר יותר מזה, האופוזיציה כולה צריכה לבוא כמו גנץ, ולשאול את ביבי איך אפשר לעזור. החלום שלי ש'אחים לנשק' יפנו לביבי וישאלו איך אפשר לעזור. ישירות ממנו. אני טוען שהוא נבחר דמוקרטית. לא רימה. 64 מנדטים. אמיתי. הפסדנו. אני אומר, אם הפסדנו, אז בוא לעזור".

בריאיון בתוכניתם של ינון מגל ובן כספית ב-103FM, נשאל גרין מה גרם לו לצאת בפוסט שונה לחלוטין מפוסטים קודמים שלו, שיצאו נגד ראש הממשלה נתניהו וממשלתו. גרין השיב: "צריך להסתכל פנימה. הדעות שלי לא מעניינות, במיוחד לא בתקופה כזו, וגם מי אני, אבל כן יש משהו מרכזי - אני מסתכל פנימה ואני רוצה להקשיב לאחרים, וכשהתחלתי את התהליך גיליתי גם את הדברים האלה. מה שעושים לעם שלנו, מה שקורה לנו, אי אפשר להמשיך ככה. אני די עילג, אני לא באמת יודע לדבר, אני אדם שמשנה את דעתו, אבל משהו אחד אני רוצה, שאנשים שכן יודעים לדבר יתפסו את העמדה הזו, יסתכלו פנימה, יקשיבו לאחר ויתחילו לשנות את דעתם. אי אפשר להמשיך ככה. זו הנקודה".

גרין התייחס לאנשים בממשלה שעד לא מזמן ראה בהם כאויבים: "התחלתי להקשיב וגיליתי שאין לי מושג, שהם לא האויב שלי. אני מעלה את בן גביר, בתור משהו שנחשב לאויב, אני לא יודע, אולי הוא כן כזה נוראי, אבל שנייה תדברו, הוא מהצד שלנו, הוא באותה הקבוצה. זו הנקודה. אנשים קשה להם עם בן גביר, לכו למישהו אחר, אבל להתחיל את השיח הזה. כולם צמאים לדבר הזה, לדבר המאוד טריוויאלי הזה, שיתחילו לדבר".

עוד אמר גרין כי צריך לשנות את השיח בעם: "פתאום אני מבין שאני מכונת הרעל. בלי כוונה, אני ישי גרין מכונת הרעל, בגלל כל מיני דברים שאני עושה, אומר. המכונה היא אנחנו, וזה צריך להסתיים. יותר מדי אנשים שילמו בחיים שלהם, יש לנו חטופים, יש לנו כל כך הרבה צרות, אי אפשר להמשיך עם הכיוון הזה".

בהמשך התייחס גרין למחאות הרבות שהוביל: "נגיד הרפורמה, שנלחמתי עליה, פתאום אמרתי 'בוא נקשיב', וואלה, יש להם את ההיגיון שלהם. אני לא מתחבר לזה כי מבחינתי לתת עוד כוח למנהיגים, יש להם מספיק כוח, אבל זה לא משנה. עצם זה שהזכות שלך להחזיק בדעה שונה משלי, הדבר הזה לא קיים. אומרים שהמלחמה עכשיו זה רק בטוויטר, זה לא. אין לגיטימציה לדעתו של האחר".

"גם כשיהיו הפגנות ואני ארגיש שצריך להדיח את ביבי אני לא אלך לשם", הוסיף גרין לסיום, "אין לי בית עכשיו. אני לא ימני, לא שמאלני, אני יודע שאני מוכן לשאול שאלות, ללמוד. אני מוכן, תביא לי את ההכי גרועים, לשמוע ולהקשיב לכל מה שהם אמרו ולחשוב על זה מחדש. זה מה שאני רוצה שכמה שיותר אנשים יעשו. אני רוצה שמנהיגים אמיתיים, אנשים של הצד שלי, שאני מעריץ אותם ומעריך אותם, שהם יעשו את המהלך הזה, שהדיבור יהיה פומבי. המנהיגים שלנו צריכים לדבר באופן פומבי אחד עם השני, רק ככה ננצח. מה יהיה הניצחון של המלחמה הזו? אני אומר שהניצחון זה אחדות. הניצחון של המלחמה הזו שהיא תסתיים באחדות של עם ישראל".

תגיות:אחים לנשקישי גרין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה