חדשות בארץ

מהמבורגרים ועד דגים לשבת: המושב שמספק "וולט" ללוחמים בתוך עזה

המושב גילת איבד חמישה תושבים במהלך הטבח. עכשיו הם מבשלים ללוחמים בעזה ולא רק – הם שולחים להם את המזון עד לרצועה ופתחו ספא מאולתר לכבודם

(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)
אא

אושרית שלי היא תושבת המושב גילת שבדרום, שאיבד חמישה מתושביו במהלך הטבח ב-7 באוקטובר. המושב הפך לסוג של חמ"ל במהלך הלחימה – הוא מספק אוכל ומכניס אותו לתוך הרצועה, כדי שללוחמים שמגנים עליהם יהיה מה לאכול.

במשך שלושה חודשים אושרית מבשלת שני סירים – אחד למשפחה ואחד ללוחמים שלא פגשה מעולם. "כל זה לחיילים האלופים שלנו", היא מספרת בראיון לאתר N12. לאחרונה היא שדרגה את המשלוח ללוחמים. היא מכבסת להם את המדים ושולחת אותם, נקיים ועם ריח טוב, ללב התופת.

לאחרונה, המושב כולו התגייס בעזרה ללוחמים. כולם מסייעים ותורמים למען הלוחמים ונזכרים איך חמישה גיבורים הצילו חיים במאבק על היישוב.

"תושבי גילת זקוקים למשהו שיעשה להם קצת טוב אחרי שנפלו כאן לוחמים", משתפת אושרית שהייתה מקורבת לנאור סיבוני הי"ד. "היה לנו קשר ממש-ממש טוב", היא מעידה. "תמיד היינו מדברים וצוחקים ופתאום הוא לא. אני חושבת שאם לא הייתי עושה את זה, לא הייתי פה היום".

בבית ליד אושרית נפתחה מאפייה מיוחדת ללוחמים – הם מכינים עוגות מכל הסוגים. כמו כן, לאחרונה נפתח גם ספא מאולתר, אליו מגיעים לוחמים כדי להתקלח. בעוד כמה בתים מושב "הפקידו" את המקלחת בידי הלוחמים – הם יכולים להגיע כדי לנוח מהלחימה ולהמשיך אחר כך. במושב יש גם יחידות דיור. הלוחמים מגיעים, לנים של על חשבון בעלי היחידה. זה המעט, אומרים תושבי גילת, שאפשר לעשות עבורם.

וזה, כמובן, לא הכל. כל הלוחמים מקבלים ארוחות מסביב לשעון. המקררים ביחידות הדיור מפוצצים עד אפס מקום - החל מסושי, דרך חמין ועד דגים לכבוד שבת קודש.

במושב מספרים כי בכניסה אליו דואגים לאלו שלא יכולים לצאת מהרצועה. "יש עמדת משלוחים שעושה כל יום בין 1,500 ל-2,500 מנות לתוך עזה", מציין ספי גוזלן, ממקימי "צוות לעניין" בצומת גילת, "ממש וולט של המבורגרים".

תגיות:לוחמיםאוכלמנות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה