חדשות בארץ

צה"ל מתחקר את פיצוץ חומר הנפץ שגרם למותם של 6 לוחמים

תשעה חיילי צה"ל נהרגו ביממה האחרונה ברצועת עזה, שישה מהם בעת הכנות לפיצוץ מנהרה תת קרקעית. הסיבה לפיצוץ טרם הובררה

פעילות בעזה (צילום: דובר צה"ל)פעילות בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל התיר היום (שלישי) לפרסום כי תשעה לוחמים נהרגו ביממה האחרונה ברצועת עזה, שישה מהם באירוע במהלכו התפוצץ חומר נפץ בעת הכנות להשמדת מנהרה תת קרקעית במחנה הפליטים אל-בורייג', במרכז הרצועה.

גורמים בצה"ל ציינו כי חומר הנפץ התפוצץ מסיבה שטרם הובררה. ההערכה היא שהפיצוץ ארע בעקבות התלקחות של חומר נפץ. נבדק האם תקלה בחיבור התיילים או הפעלת מטען חבלה בפיר גרמו לפיצוץ.

הלוחמים שמותם הותר לפרסום הם רס"ר במיל' עמית משה שחר, בן 25 מרמת יוחנן; סרן במיל' דניס קרוחמלוב וקסלר, בן 32 מבאר שבע; סרן במיל' רון אפרימי, בן 26 מהוד השרון; רס"ר במיל' רועי אברהם מימון, בן 24 מעפולה, ששימש פרמדיק ורס"ם במיל' עקיבא יסינסקי, בן 35 מרמת גן. הלוחמים שירתו ביחידת יהל"ם, מלבד עקיבא - ששירת בגדוד הנדסה 8173 בחטיבת עציוני.

מוקדם יותר הותר לפרסום שמו של הרוג נוסף בתקרית - רס"ל במיל' גבריאל בלום, בן 27 מבית שמש.

בנוסף אליו נהרגו סמל רועי טל (19) מכפר יהושע, לוחם בגדוד 94, שנפל בהיתקלות עם מחבלים בחאן יונס; רס"ל במיל' דוד שורץ (26) מאלעזר, ורס"ל במיל' יקיר הכסטר (26) מירושלים, לוחמים בגדוד הנדסה 8219, שנהרגו מפגיעת נ"ט בחאן יונס.

אמש התיר צה"ל לפרסום את דבר חשיפת המחרטה הגדולה ביותר לייצור חומרי לחימה שהתגלתה ברצועה. בנוסף דיווח דובר מצה"ל כי המחרטה התגלתה ברשת מנהרות שנבנתה מתחת לציר סלאח א-דין. דרך רשת מנהרות זו ביצע החמאס שינוע של אמצעי לחימה לכל רצועת עזה.

החברים נפלו ביחד

רס"ל במיל' דוד שורץ, בן 26 מאלעזר, לוחם בגדוד ההנדסה 8219 של עוצבת חצי האש (551) נהרג אמש מפגיעת טיל נ"ט בחאן יונס. לצידו נהרג גם רס"ל במיל' יקיר הכסטר, בן 26 מירושלים, גם הוא לוחם בגדוד ההנדסה 8219 בעוצבת חצי האש. השניים למדו יחד בישיבת הר עציון, ממנה נמסר כי המקום "מתאבל מרה ושרוי בצער עמוק על נפילתם של בוגרינו היקרים והאהובים". לצידם נפצע באורח קשה לוחם במילואים מהגדוד.

בגוש עציון ספדו היום לרס"ל שורץ שהותיר אחריו אישה, מיטל, הורים - שרה ויאיר - וחמישה אחים. הוא למד בתיכון דרך האבות ובישיבת ההסדר הר עציון. ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן ספד: "דוד האהוב, נפלת כגיבור במלחמה שלנו על העם והארץ, הקרבת את חייך למעננו כדי שנוכל לחיות כאן בגאון. משפחת שורץ היקרה אנו מחבקים אתכם בשעה קשה זו".

הרב אמנון בזק, ר"מ בישיבת הר עציון שלימד את שורץ ואת הכסטר ספד להם: "הרבה מן המשותף היה ליקיר ולדוד. שני תלמידים עדיני נפש, עם לב זהב, אוהבי תורה, מפיצים אור וטוב מסביבם, מוכשרים וחכמים, צנועים וענווים, אהובים על ידי כל חבריהם. שניהם המשיכו את דרכי אבותיהם ולמדו כמותם בישיבת הר עציון, יחד עם רבים מבני משפחותיהם".

הרב בזק הוסיף שיקיר ודוד שירתו יחד בהנדסה קרבית, יצאו יחד לקורס מ"כים ובתום הלימודים בישיבה, שניהם יצאו ללמוד באוניברסיטה ונותרו קשורה לתורה ולישיבה. "שניהם יצאו להגנת העם והארץ בתחילת המלחמה, ושניהם נפלו יחד על קדושת השם, העם והארץ".

"דוד, הי"ד, בא ממשפחה ישראלית שורשית. הוא אהב מאוד דברי תורה לפרשת השבוע, ואף הוציא לקראת חתונתו חוברת עם דברי תורה שהקפיד לכתוב בכל שבוע. לפני כל חג דוד היה מתקשר לברך בחג שמח או בשנה טובה, או פשוט הגיע לבקר. יחד עם אשתו היקרה מיטל לה נישא בחתונת קורונה בחצר בית משפחתה, הקים את ביתו ברחובות, בית של תורה, מדע והמון אהבה", סיפר הרב בזק.

רס"ל במיל' גבריאל בלום נהרג מפיצוץ שאירע באזור המנהרה. לצידו נפצעו באורח קשה קצין לוחם ושני לוחמים במילואים מצוות ההנדסה של אוגדה 36, ובהם עידן עמדי. ישיבת אמית נחשון בה למד גבריאל הי"ד פרסמה הודעה בעקבות נפילתו. ראש הישיבה הרב איתי וייס אמר כי "האבדה קשה והצער שובר את הלב. אחוז הבוגרים שלנו המשרת ביחידות הלוחמות גבוה מאוד ואנחנו מתפללים כל יום על בוגרינו ועל כלל לוחמי וחיילי צהל. גבריאל היה תלמיד אהוב ומוכשר בעל יכולות גבוהות שהגיע להישגים מצוינים. מחנכיו ומוריו יחד עם כל בית הישיבה משתתפים בצער הנורא של ההורים ובני המשפחה".

הרב צבי זוננשיין שהיה מחנכו של גבריאל הי"ד בישיבה אמר כי גבריאל היה תלמיד מיוחד ומאיר פנים. "היו לו עיניים טובות ולב טוב. הוא היה אהוב על חבריו והיה לו חשוב לשרת בצה"ל כלוחם ולתרום למדינה. לגבריאל היו עוצמה פנימית ושמחת חיים פשוטה שהפכה אותו לאהוב על כל מי שפגש בו. ליבנו עם המשפחה ועם כל אוהביו".

תגיות:חללי צה"למלחמת חרובת ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה