חדשות בארץ

גלנט לבלינקן: "אנחנו נחושים להשלים את מטרות הלחימה"

שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם מזכיר המדינה האמריקני המבקר בישראל. השניים שוחחו גם על המשך הלחימה בצפון והרצון להימנע מהסלמה נוספת

גלנט ובלינקן (צילום: אלעד מלכה. משרד הביטחון)גלנט ובלינקן (צילום: אלעד מלכה. משרד הביטחון)
אא

שר הביטחון יואב גלנט נפגש היום (שלישי) עם מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן. הפגישה התקיימה בלשכת שר הביטחון בקריה בתל אביב. בלינקן העלה בפני גלנט את הרצון האמריקני לצמצם את הלחימה בעזה ולהגביר את הסיוע ההומניטרי. כמו כן דנו השניים בלחימה בצפון ובמאמצים שעושה ארה"ב למנוע הסלמה.

בתום הפגישה אמר גלנט: "פגישה חשובה עם מזכיר המדינה. אנחנו נחושים להשלים את מטרות הלחימה ולחזק את היציבות האזורית במזרח התיכון באמצעות פירוק החמאס בדרום, ושינוי המצב הביטחוני בצפון"

שר הביטחון סקר בפני בלינקן את הפעולה העצימה המתנהלת בכל חלקי הרצועה לפירוק התשתית הצבאית והשלטונית של החמאס. הוא אמר לאורח כי שינוי שיטת הלחימה אשר הולך ומתבצע בצפון הרצועה יקדם את ישראל להשגת מטרות המלחמה, והדגיש כי במרחב ח׳אן יונס הפעולה תתעצם, ותימשך עד להגעה אל ראשי החמאס והשבת חטופים.

השרים דנו במתיחות הביטחונית במזרח התיכון, ובפעולות הציר האיראני נגד ישראל באמצעות השלוחים. שר הביטחון אמר למזכיר המדינה כי רק הגברת הלחץ מצד ארה"ב על איראן תמנע הסלמה אזורית בגזרות נוספות.

באשר לגזרה הצפונית, שר הביטחון הדגיש שהיעד העליון הוא החזרת התושבים לבתיהם בביטחון תוך שינוי המצב הביטחוני במרחב הגבול, וישראל תעדיף להגיע לכך באמצעות פתרון מדיני. עם זאת, מערכת הביטחון מכינה חלופה צבאית לשם השגת מטרה זו.

קודם לכן נפגש בלינקן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי חדשות כאן 11, "בלינקן הדגיש בפגישתו עם נתניהו וקבינט המלחמה להימנע מפגיעה נוספת באזרחים בעזה. מזכיר המדינה ביקש מנתניהו להתחיל להחזיר עזתים לצפון רצועת עזה". נתניהו אמר שבשלב הזה לא ניתן להחזיר תושבים לצפון הרצועה, אך השניים סיכמו ביניהם לקדם ביקור של משלחת של האו"ם לצפון הרצועה.

תגיות:יואב גלנטאנתוני בלינקןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה