חדשות בארץ

תחקיר ראשוני על הפיצוץ בו נהרגו 6 חיילים: ירי של טנק גרם לפיצוץ חומר נפץ צה"לי

צה"ל פרסם את התחקיר הראשוני שבוצע בעקבות מותם של ששת הלוחמים, בעת הכנת מטען נפץ להשמדת מנהרה תת קרקעית. פגז שנורה מטנק פגע בעמוד וגרם לניצוץ שהפעיל מטען שהכינו הלוחמים

ארכיון (צילום: דובר צה"ל)ארכיון (צילום: דובר צה"ל)
אא

מתחקיר ראשוני שבוצע בעקבות מותם של שישה לוחמים מפיצוץ מטען צה"לי ברצועה, עולה כי הגורם לפיצוץ הוא ירי כוחותינו. כך התיר הערב (שלישי) דובר צה"ל לפרסום.

הלוחמים מחיל ההנדסה היו עסוקים בהכנת מטען רב עוצמה, לצורך השמדת פיר מנהרה שהתגלה במחנה אל בורייג'. על פי צה"ל, התחקיר הראשוני העלה כי "המרחב היה מוכן לפיצוץ על פי התוכנית להשמדת תוואי המנהרות. מירב הכוחות יצאו מהמרחב, ונשארו בשטח כוחות הנדסה לטובת הפעילות וכוחות אבטחה. בשלב זה, טנק מזהה אויב ומשפר מיקום ירי, כך שלא יסכן כוחות. הטנק יורה לעבר היעד ומערכת החבלה של הנפץ מתפוצצת מיד עם ירי הפגז. הפיצוץ הלא מתוכנן התרחש כחצי שעה לפני המועד המתוכנן, בשלבים האחרונים של הכנת המרחב".

בצה"ל הוסיפו כי מסקנות הביניים של התחקיר קובעות כי מערכת החבלה הופעלה כתוצאה מירי הפגז של הטנק. הפגז ככל הנראה פגע בעמוד שהביא לפתיל הרועם של מערכת החבלה לפעול וכתוצאה מכך לפיצוץ.

דובר צה"ל הוסיף כי "מתבצעות כרגע בדיקות נוספות של אנשי המקצוע להבנת האירוע, והוא עודנו מתוחקר".

הלוחמים שמותם נגרם בתקרית הם: רס"ר במיל' עמית משה שחר, בן 25 מרמת יוחנן; סרן במיל' דניס קרוחמלוב וקסלר, בן 32 מבאר שבע; סרן במיל' רון אפרימי, בן 26 מהוד השרון; רס"ר במיל' רועי אברהם מימון, בן 24 מעפולה, ששימש פרמדיק ורס"ם במיל' עקיבא יסינסקי, בן 35 מרמת גן. הלוחמים שירתו ביחידת יהל"ם, מלבד עקיבא - ששירת בגדוד הנדסה 8173 בחטיבת עציוני.

תגיות:חללי צה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה