חדשות בארץ

אחרי שהאשימו את צה"ל בהוצאה להורג, ב-BBC מתנצלים

תאגיד השידור הבריטי ציטט את טענות חמאס כי "צה"ל הוציא להורג עזתים", אך לא ביסס אותן על ראיות. למרות הודעת ההתנצלות, הוא לא חזר בו מהטענות עצמן

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

תאגיד השידור הבריטי, ערוץ BBC, פרסם הודעת התנצלות לאחר שדיווח את הודעת חמאס, לפיה "צה"ל ביצע הוצאות להורג בעזה".

בהודעה שנמסרה מטעם הערוץ נכתב: "ייחסנו את הדברים לחמאס, וציינו את התייחסות הצבא הישראלי לפיו הוא לא מודע לתקרית וחמאס הוא ארגון טרור שלא מעריך אמת. עם זאת, לא עשינו מספיק מאמץ לחפש ראיות שיצדיקו דיווח על טענת חמאס".

הסיפור הזה אינו מפתיע. בעבר טעה הערוץ מספר פעמים, בדיווחים שונים הקשורים למלחמה. בעבר, מאות תלונות רשמיות הגיעו לרשות השידור הבריטית נגד הערוץ, בטענות להטיה פוליטית נגד ישראל. בעבר ה-BBC ייחס לצה"ל את תקיפת בית חולים בעזה - אך התנצל בהמשך כשהבין שארגון הג'יהאד האיסלאמי עומד מאחורי ה"דיווח".

מאז הטבח ב-7 באוקטובר, הערוץ עורר פרובוקציות רבות. הוא סירב לכנות את מרצחי ארגון חמאס "מחבלים" או "טרוריסטים". בשידורים תוארו מחבלי חמאס כ"לוחמים" ו"חמושים", אך לא כחלק מארגון טרור.

בעבר אסרו מנהלים בכירים בערוץ על עובדים יהודים שלא להשתתף בצעדה נגד אנטישמיות. לעובדים נאמר כי אם הם עוסקים באקטואליה הם לא צריכים להשתתף באירוע.

הדברים הועברו כהנחיה למרות שעמיתיהם לעבודה משתתפים באירועים פרו-פלסטינים. עוד דווח כי הסיבה שבשלה נימקו את ההנחיה היא שהצעדה "לא נחשבת לאירוע הנצחה או חגיגה".

 

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:צה"לBBC

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה