מעניין

בגלל המלחמה: הערך שחיפשתם הכי הרבה בויקיפדיה בחודשים האחרונים

המלחמה השתלטה על האתר: המונח "חרבות ברזל" כיכב במקום הראשון. מי הגיע למקום השני, מהו הערך ה"מפתיע" של החודשים האחרונים וכמה אנשים חיפשו את המונח "ישראל"?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מלחמת "חרבות ברזל" שינתה באופן משמעותי את הרגלי החיפוש שלנו. בעוד שרבים חיפשו יעד מסוים לחופשה או התעדכנו במהלך החודשים האחרונים בכל מה שקשור לרפורמה המשפטית, באה מלחמת "חרבות ברזל" והפכה את הקערה. מאז המלחמה, יותר ביטויים נכנסו לעשירייה הפותחת.

ויקיפדיה פרסמה אתמול את הערכים הנצפים ביותר ב-12 החודשים האחרונים. התוצאות אינן מפתיעות, בעיקר לנוכח הטבח ב-7 באוקטובר, אבל מעניין לראות כיצד השתנו הרגלי החיפוש שלנו.

מעל כולם, הערך "מלחמת חרבות ברזל", היה במקום הראשון בחיפושים באתר, עם מעל מיליון וחצי כאלה. הערך שהגיע למקום השני היה "מלחמת יום הכיפורים", זאת על רקע ההתעניינות הגוברת באירוע המטלטל שקרה 50 שנה בדיוק קודם לכן, וההשוואות בין מתקפת הפתע הנוכחית לזו שהייתה במלחמת יום הכיפורים.

מבין הערכים הקשורים למלחמה שהשתלטו על החיפושים, הערך "ישראל" הגיע למקום השלישי, עם 800 אלף חיפושים באתר. במקום הרביעי נמצא הערך "דרגות צה"ל" עם יותר מ-770 אלף חיפושים.

הערך "מתקפת הפתע על ישראל (2023)" הגיע למקום החמישי בטבלת החיפושים. למקום השישי הגיע הערך "חמאס", עם קצת פחות מ-600 אלף חיפושים. אחריו, באופן לא מפתיע, נמצא הערך "עילת הסבירות". כזכור, בחודשים שלפני המלחמה התנהל קרב פוליטי בנוגע לעילת הסבירות וענייני הרפורמה המשפטית. 

למקום השמיני הגיע הערך פייסבוק, לתשיעי הגיע הערך בנימין נתניהו (שניהם עם 561-562 אלף חיפושים) וסוגר את העשירייה הביטוי "רצועת עזה", עם כ-550 אלף חיפושים.

חשוב לזכור כי מדובר בחיפוש ערכים בתוך אתר ויקיפדיה ובגוגל, למשל, התוצאות שונות לגמרי. ההערכה היא שגם החיפושים בגוגל יניבו תוצאות דומות, אבל עם מספרים גבוהים בהרבה.

תגיות:ויקיפדיהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה