חדשות בארץ

ישראל הודיעה לארה"ב: לא נסכים להחזרת עזתים לצפון הרצועה

מזכיר המדינה אנתוני בלינקן ביקש אתמול מישראל לאפשר לאוכלוסייה בעזה לשוב לבתים בצפון הרצועה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי בשלב זה ישראל מתנגדת

אנתוני בלינקן (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)אנתוני בלינקן (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
אא

מזכיר ההגנה האמריקני אנתוני בלינקן סיים היום (רביעי) את פגישותיו בישראל. בלינקן הניח בפני הקבינט המצומצם שורה של דרישות ובקשות אותן ביקש הנשיא ג'ו ביידן למלא. ישראל לא נעתרה לחלקן.

קבינט המלחמה נענה לבקשתו של מזכיר המדינה האמריקני לאפשר למשלחת מטעם האו"ם לקיים ביקור בצפון רצועת עזה, כדי שתוכל לראות מקרוב את מצב התשתיות ולמפות את הצרכים באזור. אחד מהדברים שעלו זו הדאגה של האו"ם בנוגע לרעב ברצועה, וכן הדאגה מכך שאין לרבים בעזה נגישות למזון. ישראל הסכימה להמשיך את הכנסת הסיוע ההומניטרי דרך מעבר כרם שלום.

בנוסף, ישראל הודיעה כי היא מוכנה למנוע הסלמה בלחימה מול החיזבאללה ולאפשר מגעים דיפלומטים. יחד עם זאת, שר הביטחון יואב גלנט הבהיר לבלינקן כי אם החיזבאללה יסלים את המצב וההרחקתו מהגבול הצפוני לא תתבצע בהליך מדיני, ישראל לא תחשוש מפעולה צבאית רחבה.

האמריקנים ביקשו מראש הממשלה בנימין נתניהו לשקול החזרה בקרוב של תושבי צפון עזה לבתיהם. נתניהו הבהיר כי הדבר לא יתאפשר כל עוד צה"ל פועל בשטחי צפון הרצועה והחטופים לא שוחררו.

בהצהרה לתקשורת אמר בלינקן, בהתייחסו למלחמה ברצועת עזה, כי "נתניהו הבטיח לי שעידוד הגירה מרצון מחוץ לעזה זה לא המדיניות של ישראל. ארה"ב מתנגדת לכל הצעה שקוראת ליישוב מחדש של פלסטינים מחוץ לרצועה".

בנוגע להשבת החטופים הוסיף בלינקן כי הוא נפגש עם משפחות חטופים. לדבריו, "המחיר האנושי הכבד הוא אחת מהסיבות שאנחנו ממשיכים לעמוד לצד ישראל כדי להבטיח שטבח 7 באוקטובר לא יקרה שוב. אני ממוקד להביא הביתה את החטופים שנותרו בשבי".

מזכיר המדינה שוחח עם חברי הקבינט המצומצם גם על "היום שאחרי המלחמה". ארה"ב תומכת בהכנסת הרשות הפלסטינית למוקדי השלטון בעזה. על כך אמר בלינקן: "אנו עובדים על שלום בר-קיימא באזור המזרח התיכון. דיברתי עם מנהיגים מהאזור, כולם שותפים לדאגה מהתרחבות הסכסוך. זה לא יקרה במיידי. הרבה מדינות באזור מוכנות להיות מעורבות בשיקום ביום שאחרי ובהסדרי ביטחון, אבל חיוני עבורן שיהיה מסלול למימוש זכויות פוליטיות לפלסטינים לצד סיום מעגל האלימות".

תגיות:אנתוני בלינקןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה