חדשות ומשמעותן

מי מונע את חזרתם של הילדים ללימודים בצפון ובדרום, ומה יעלה בגורלם?

שלושה חודשים לאחר פרוץ המלחמה עדיין לא ברור מתי יוכלו ילדי הצפון והדרום לשוב לשגרת לימודים. מה קורה איתם בינתיים, איך מגיב משרד החינוך, ומהי הביקורת של המועצות המקומיות?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בעוד שברוב אזורי הארץ חזרו התלמידים זה מכבר ללימודים סדירים ורגילים, נראה כי לתלמידים ממשפחות שפונו מהצפון ומהדרום, לא תמיד מתאפשר לחזור לשגרה. אז מה בעצם מונע מהם את האפשרות לשוב ללמוד כרגיל בימי המלחמה, מהו השוני בין תלמידי הצפון לדרום, ומה הם יעשו בינתיים, כל עוד הלימודים לא יחודשו?

 

מתכוננים לחזרה

למרות שבשלב זה עיקר הלחימה מתבצע ברצועת עזה, הודיע השבוע משרד החינוך על כך שהוא נערך להחזרת תלמידי יישובי הדרום אשר נמצאים מזרחית לכביש 232, ביניהם שדרות ויישובי המועצה האזורית שער הנגב בתאריך 04/02/24 למוסדות הלימוד. במשרד ציינו כי "במסגרת הליך החזרה, מתקיימים שיפוצים בבתי הספר והכנה של הצוותים הפדגוגיים לחזרתם של התלמידים והתלמידות לשגרת לימודים שוטפת".

שר החינוך יואב קיש ציין ״אני מברך על שובם של תלמידי ותלמידות ישראל לביתם ולמוסדות החינוך בישובים שנפגעו במתקפת הטרור שפקדה אותנו בשבעה באוקטובר. חזרתם של התושבים ובכך חזרתם של הילדים למוסדות החינוך היא אמירה כי אין בכוונתנו להיכנע לטרור בשום אופן".

לעומת זאת, במסיבת עיתונאים שהתקיימה למחרת, התייחס השר קיש לתלמידים המפונים מהצפון וציין "הם לא יחזרו ללימודים בצפון עד לסוף שנת הלימודים".

לעצם העניין, שובצו תלמידי הצפון במוסדות חילופיים בהתאם לאזורים שאליהם פונו, או שהמוסד כולו עבר למבנה המרוחק מאזור הגבול, או שהלימודים מתקיימים מרחוק. כך כאמור יימשכו הדברים עד לסיום שנת הלימודים הנוכחית.

 

"חסרת אחריות ומנותקת"

ומה אומרות על כך הרשויות המקומיות?

במועצה האזורית שער הנגב כינו את החלטת החזרה ללימודים "חסרת אחריות ומנותקת מהמציאות", ואף התייחסו לכך שבדיוק ביום בו היא פורסמה, נפגעה תושבת המושב יכיני מרקטה ששוגרה מעזה. "בשעה שבה תושבת המועצה האזורית נפגעה מירי, משרד החינוך ומנהלת תקומה מוציאים הודעה חסרת אחריות על חזרת בתי הספר בעוד שלושה שבועות", הם טענו. במועצה אף הדגישו: "אנו דוחים מכל וכל את ההחלטה, ונמשיך להפעיל בשלב זה את המסגרות העורפיות ולהבטיח את ביטחון ילדינו, כפי שהיה מצופה מראש הממשלה ושר הביטחון לעשות".

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי מתח ביקורת על המתווה שהציע שר החינוך, והציג רשימת תנאים שיאפשרו לחזור למוסדות, כמו גם דרישה להמשך קיום מערכת חינוך חילופית לתושבים שאינם מעוניינים לחזור ליישובים במהלך שנת הלימודים הנוכחית.

בתגובה לכך השיב לו השר קיש: "ההחלטה לאפשר לחזור ליישובים הנמצאים מזרחית לכביש 232 הוחלטה על ידי הממשלה לפני כמה שבועות ותושבים החלו לחזור. עם חזרתם עולה השאלה על מערכת החינוך ויש לתת לכך מענה". השר קיש הוסיף: "אין לי אפשרות להחזיק שתי מערכות חינוך – אחת במלונות והשנייה בעוטף".

יצוין כי בשלב זה טרם התקבלה החלטה ברורה לגבי מועד סופי לחזרתם של תלמידי הדרום, אך במנהלת תקומה מדגישים כי הם "פועלים בהתאם להחלטות הממשלה, על מנת לאפשר חזרה מדורגת ובטוחה ליישובי החבל".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:חדשות ומשמעותןלימודים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה