חדשות כלכלה

נגיד בנק ישראל לנתניהו: "לא ניתן יהיה להימנע מהעלאת מיסים"

הממשלה לעלות בקרוב, לאישור הכנסת, את תקציב המדינה. פקידי האוצר לוחצים על סגירת משרדים וביטול הטבות לאזרחים. הנגיד אמיר ירון: "ללא נקיטת צעדים להגדלת הכנסות איני רואה כיצד ניתן לבצע את ההתאמות התקציביות"

אמיר ירון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)אמיר ירון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

הממשלה צפויה לעלות בקרוב לאישור הכנסת את תקציב המדינה לשנה הנוכחית. היום (רביעי) שיגר נגיד בנק ישראל, פרופסור אמיר ירון, מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שבו הבהיר כי לנוכח המלחמה לא ניתן יהיה להימנע מהעלאת מיסים.

"לאור היריעה הקצרה בצד ההוצאות בתקציב, ללא נקיטת צעדים להגדלה פרמננטית של ההכנסות כגון העלאת מע"מ, ביטול הכוונה להעניק נקודות זיכוי להורים עם ילדים עד גיל 3, או צעדים אחרים שצפויים להניב הכנסות בהיקף דומה, איני רואה כיצד ניתן לבצע את ההתאמות התקציביות הנדרשות. הביטוי 'אין ארוחות חינם' בהקשר של מימון הגידול המתמיד בהוצאות נכון מתמיד", כתב והוסיף "אני סבור שכדי לחזק את האמון במשק הישראלי ולשמר את האיתנות שלו, יש להחליט כבר כעת באופן מחייב ושקוף ציבורית על התאמות תקציביות מקיפות, שכוללות צעדים של ממש להקטנת הוצאות ו/או הגדלת הכנסות בתקציב 2024 ובתקציב 2025, וליישם חלק מהותי מהן באופן מיידי".

השרים מנהלים מאבק סביב הקיצוצים הצפויים וחלקם מתנגדים לסגירת שישה משרדים כפי שהמליצו פקידי האוצר. גם נתניהו הודיע היום כי הוא מתנגד להעלאת המע"מ וביטול נקודות הזיכוי להורים לילדים.

בממשלה מודעים לעובדה שיש להגדיל את תקציב הביטחון ועל כן יש צורך בהתאמות. אתמול קיים ראש הממשלה דיון עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראשי משרד האוצר לקראת הבאת תיקון תקציב 2024 לאישור הממשלה מחר. זאת לאחר שבתחילת השבוע הוצגו בפניו עיקרי הקיצוצים בתקציב המדינה המתוקן לשנת 2024 שיסתכמו בכ-20 מיליארד שקל. נתניהו אמר שהוא מתנגד בתוקף להעלאת מיסים ומבקש שיציגו לו חלופות. ראש הממשלה לא מסתייג מההצעה לסגור מספר משרדי ממשלה, אך בדיון לא דובר אילו משרדים בדיוק ייסגרו, אלא רק הייתה הסכמה כללית שצעד כזה יביא לחיסכון של עשרות מיליוני שקלים.

תגיות:אמיר ירוןתקציב המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה