חדשות בארץ

ארדן למתאמת האו"ם לשיקום עזה: "התעלמתם מהשימוש שעשה חמאס במתקני אונר"א"

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, נפגש עם סיגריד קאך. הטיח בה ביקורת על התנהגות האו"ם נגד ישראל. "מול עיניהם של אלפי עובדי האו״ם בעזה חמאס חפר מנהרות טרור ומורים באונר"א היו פעילי חמאס"

גלעד ארדן (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)גלעד ארדן (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, נפגש היום (רביעי) עם מתאמת האו"ם לנושאים הומניטאריים ולשיקום עזה, סיגריד קאך, שמתחילה השבוע את תפקידה.

ארדן הביע בפני קאך ביקורת קשה על התנהלות סוכנויות האו"ם בעזה, ועל התבטאויותיהם הציבוריות התכופות דווקא נגד ישראל, בעוד שצה"ל מאפשר הכנסת סיוע הומניטרי נרחב לעזה ואילו חמאס הוא זה שמסכל את העברתו לאוכלוסייה.

השגריר הדגיש בפני קאך כי מאז כניסתו לתפקיד, לפני כשלוש שנים, הוא התריע שוב ושוב ביחס לשימוש שהחמאס עושה במתקני האו"ם בעזה, ודבר לא נעשה. לדבריו, האו"ם התעלם מחפירת מנהרות החמאס מול עיניהם של סוכנויות אונר״א, כולל שימוש במתקניהם לאחסון נשק והעסקת מורים שהם למעשה גם פעילי חמאס.

ארדן הבהיר כי ישראל תסייע למתאמת החדשה בתפקידה והיא תקבל כל סיוע נדרש, אך הוא מצפה ממנה לפעול בהגינות ולשקף את המצב האמיתי בשטח, בשונה ממה שקרה עד כה עם גורמי האו"ם שפועלים ברצועה.

"העולם חייב לדעת את האמת על פשעי החמאס ולא נסכים להמשיך במצב שפקידי או"ם פועלים ברצועת עזה, ומציגים תמונות מצב שקרית לעולם. הם קוראים להפסקת אש שתשאיר את רוצחי החמאס בשלטון בעזה, ומתעלמים מהמציאות הקשה והמסוכנת שתישאר ברצועה אם תהיה הפסקת אש".

קאג, סגנית ראש ממשלת הולנד לשעבר, מונתה בחודש שעבר כאחראית על מימוש החלטת מועצת הביטחון לפקח ולהאיץ את הסיוע ההומניטרי לעזה. הנציגה החדשה נשואה לאניס אל-חאק, בכיר פלסטיני שכיהן כסגן שר בממשלתו של יאסר ערפאת והתעמתה באחרונה עם ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה, על עמדתו הידידותית כלפי ישראל. בנוסף, עבדה בעבר ביוניצ"ף יחד עם ראניה מלכת ירדן.

תגיות:האומות המאוחדותמלחמת חרבות ברזלגלעד ארדן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה