חדשות בארץ

רון קופמן הפתיע: "אלחם בכל מה שיש לי עבור הדתיים, שיוכלו לקיים את מצוות היהדות"

העיתונאי זועם על מנהל הגימנסיה שלא מאפשר לתלמיד להניח תפילין: "אני לא מבין איך מועצת המנהלים, הדירקטוריון הזה של הגימנסיה, מאפשר למנהל, שהתפטר וחזר, לבוא ולומר לתלמיד לא להניח תפילין"

אא

העיתונאי רון קופמן התייחס לתיעוד בו נראה מנהל הגימנסיה בתל אביב, ד"ר זאב דגני, מתעמת עם תלמיד שרצה להניח תפילין. בתכניתו, ברדיו 103FM, אמר קופמן: "מנהל מוסד, אחד מהיוקרתיים שיש כאן, לא יכול בגלל השקפות אידאולוגיות, אנטי דתיות, למנוע מתלמידים להתפלל מתי שהם רוצים, איך שהם רוצים. הם לא פוגעים בכלל, זה אדם כפרט. איפה מועצת המנהלים?".

"גם אם זה היה ברחוב וגם אם זה היה בכיתה", הוסיף קופמן. "לא יכול לבוא מנהל מוסד חינוכי ולומר לתלמיד 'האמונה שלך לא מעניינת אותי, זה בבית שלך'. אני לא מבין איך מועצת המנהלים, הדירקטוריון הזה של הגימנסיה, מאפשר לדגני שהתפטר וחזר, לבוא ולומר לתלמיד לא להניח תפילין. אני לא דתי, אבל אלחם בכל מה שיש לי עבור הדתיים שיוכלו לקיים את מצוות היהדות. מנהל מוסד יוקרתי לא יכול למנוע, בגלל השקפות אידיאולוגיות, אנטי דתיות, או כל דבר כזה - להתפלל מתי שהם רוצים איך שהם רוצים. הם לא פוגעים באף אחד בכלל. מספיק עם השטויות. איפה מועצת המנהלים? למה אתם מחכים. האיש לא מתאים".

כזכור, אתמול הפגינו מאות תלמידים מהגימנסיה בכניסה לתיכון נגד המנהל. חבר הכנסת אלמוג כהן הגיע לשם לחזק אותם, כפי שהבטיח, כשכוחות יס"מ ניסו לפנות את מי שחסם את הכביש. גם הזמר קובי פרץ הגיע למקום והצטרף למחאה נגד המנהל.

התלמידים הניחו תפילין יחד עם ח"כ כהן ופרץ. ח"כ כהן אמר: "דווקא לאחר ה-7 באוקטובר בו יהודים נרצחו אך ורק בשל יהדותם, אין מקום לזלזול והדחקת סממנים יהודים בשום מקום".

תגיות:תפיליןרון קופמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה