בריאות ותזונה

לא תאמינו: למה כדאי לאכול בננות ירוקות ולא צהובות?

אנשים רבים מחכים להבשלה של הפרי הצהוב, אבל לבננות ירוקות יש יתרונות שלא חשבתם עליהם - מתרומה למערכת העיכול ועד חשיבות רבה לשמירה על משקל תקין

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"אם אתם יושבים בשקט ומחכים שהבננות שקניתם יבשילו כדי לאכול אותן, יש לנו חדשות עבורכם: אתם לא חייבים לחכות, ואולי אפילו כדאי לכם שלא". כך כותבת שירה סולו, דיאטנית קלינית וספורט, Bsc. Nut, MPH במרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט, בטור מיוחד שפרסמה בחדשות 12.

היא מספרת כי בעוד רוב האנשים אוכלים את הבננות כאשר הן בשלות וצהובות, אפשר לאכול אותן גם בצבע הירוק שלהן, כשיש במקרה הזה יתרונות בריאותיים. הבננות מכילות אשלגן, מגנזיום, ויטמיני B ועוד וקוטפים אותן כשהן ירוקות, כדי שלא יבשילו לפני שהן מגיעות לרשתות.

בבננות יש עמילן המכונה "עמילן עמיד" וכאשר הבננה מבשילה הוא הזה מתפרק לסוכרים פשוטים (סוכרוז, גלוקוז ופרוקטוז). הוא לא עובר עיכול במעי הדק ולכן הוא נחשב לסיב תזונתי. חומר נוסף שנמצא בבננות ירוקות הוא פקטין - סיב תזונתי שמסייע לפעילות מערכת העיכול ולאיזון רמות הסוכר בדם.

בנוסף, יש לו השפעה על רמת הסוכר בדם. לדברי סולו, "כיוון שהבננות הירוקות מכילות עמילן עמיד ופקטין, הפירוק והספיגה של הסוכר בדם איטיים יותר בעת אכילתן, ולכן רמות הסוכר בדם אינן עולות בצורה מהירה. לחולי סוכרת בננות ירוקות מומלצת יותר מבננות צהובות".

עוד היא מספרת כי "הוא גורם לתחושת שובע: בשל התכולה הגבוהה של הסיבים התזונתיים שבהן, הבננות הירוקות משביעות על הגוף לאורך זמן ומפחיתות את תחושת הרעב, היבט שבאופן טבעי מסייע גם בשמירה על משקל תקין. בנוסף, הוא משפיע על מחלות מערכת העיכול: לבננות ירוקות יתרון במניעה של מחלות אלה, הודות לאפקט הפרה ביוטי שלהן. הסיבים שנמצאים בבננות הירוקות משמשים מצע מזון לחיידקי המעי הגס (החיידקים הידידותיים). חיידקים אלה יודעים לפרק את הסיבים ולייצר מהם חומצות שומן קצרות שרשרת. מדובר בחומצות שומן אנטי-דלקתיות התורמות לבריאות המעי".

בנוסף, אפשר לאכול אותן בצורתן הטבעית, להכין מהן שייק או סלט פירות או להוסיף אותן לדייסת שיבולת שועל. כמו כן, אפשר גם לצרוב אותן במחבת, ולהכין מהן רטבים ותבשילים.

לצד כל אלה, חשוב לשים לב כי אומנם אכילת בננות ירוקות נחשבת לבריאה, אך ישנם אנשים שעשויים לחוש אי נוחות במערכת העיכול. "לאנשים שסובלים מגזים ונפיחות בבטן, לא מומלץ לאכול בננות ירוקות. צריכים להימנע מאכילת בננות ירוקות מכיוון שיש בהן חלבון הדומה לחלבון שנמצא בלטקס המעורר תגובה אלרגית", סיכמה.

תגיות:ויטמיניםבננות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה