חדשות בארץ

הורשע בדין: הסתנן מעזה וניסה לרצוח את רכז הביטחון ביישוב אבשלום

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע את עמאד צופי בניסיון רצח כמעשה טרור, לאחר שהסתנן מרפיח לישראל. התביעה תדרוש עונש חמור

אילוסטרציה (צילום: Chen Leopold / FLASH90)אילוסטרציה (צילום: Chen Leopold / FLASH90)
אא

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום (חמישי) את עמאד צופי, תושב רפיח, בהסתננות מזויינת ועבירה של ניסיון רצח כמעשה טרור. צופי הסתנן מרפיח לישראל וניסה לרצוח את רכז הביטחון השוטף של היישוב אבשלום.

התובעת עו"ד ליאת לוי מפרקליטות מחוז דרום, שניהלה את התביעה, הוכיחה כי במהלך 2021 הסתנן צופי לישראל כשהוא מצויד בסכיני מטבח. בשעות הערב הגיע המחבל בסמוך למושב יתד, אז הבחין בו נהג שעבר במקום ודיווח על כך.

מספר דקות לאחר הדיווח עצר בסמוך לצופי רכז הביטחון השוטף של היישוב אבשלום ושאל אותו למעשיו, תוך שהוא מבקש ממנו להיכנס לרכב. בתגובה שלף צופי סכין, הכניס את פלג גופו העליון לרכב ועל מנת לגרום למותו, ניסה לדקור את רכז הביטחון בראשו ובמקומות נוספים.

המותקף נאבק בצופי והצליח לדחוף אותו מחוץ לרכב והמחבל החל להימלט לעבר מושב יתד. באותו המועד נסעו שני חיילי צה"ל בג'יפ בכיוון הנגדי, הרכז שהבחין בהם קרא להם לעזרה וקרא "מחבל".  החיילים ירדו מהג'יפ וקראו לצופי לעצור. משלא נענה לקריאה ושלף את הסכין השנייה שהייתה ברשותו, ירה בו אחד החיילים והמחבל נוטרל.

בהכרעת הדין שכתב שופט בית המשפט המחוזי, איתי ברסלר גונן, ואליה הצטרפו השופטות גילת שלו ודינה כהן, צוין כי: "במקרה שלפנינו, הנאשם הסתנן חמוש בסכינים משטח אויב בסמוך לאחר סיום העימות צבאי "שומר החומות", ומשדחיתי כלא אמין את המניע החלופי שהציע הנאשם בעדותו, שנכנס לישראל כדי לעבוד בה או להיעצר, הרי שנותרה בעינה ההנחה שהוא נכנס על מנת לפגוע בתושב ישראלי. מכאן שמטרותיו הן מטרות טרור ואכן, תחילה שימשו הסכינים לניסיון לרצוח את המתלונן, שנחזה על ידי הנאשם כשוטר יהודי, ולאחר מכן כדי לאיים על החיילים שאותם זיהה הנאשם כיהודיים. יוזכר, כי הנאשם אישר בחקירתו כי לא היה דוקר שוטר ערבי, ובכך יש אימות נוסף למניע הלאומני".

בהמשך החודש ישמעו טיעוני התביעה לעניין העונש. הפרקליטות תדרוש להטיל על הנאשם עונש חמור.

תגיות:ניסיון פיגועכתב אישוםסיכול טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה