חדשות בארץ

אין נבצרות: בג"ץ קבע כי העתירה נגד נתניהו "אינה מתאימה לבירור"

בהחלטת בג"ץ נמסר כי העתירה נמחקה עקב "שינוי נסיבות", לאחר שהופסקה חקיקת הרפורמה המשפטית בשל המלחמה. השופטים: "הדיון מיצה את עצמו ואינו אקטואלי"

נתניהו (צילום: Miriam Alster/Flash90)נתניהו (צילום: Miriam Alster/Flash90)
אא

שופטי בג"ץ דחו היום (חמישי) את העתירה שהוגשה ואשר קראה להוציא לנבצרות את ראש הממשלה בנימין נתניהו. הרכב השופטים: עוזי פוגלמן, נעם סולברג ויצחק עמית, קבעו כי אין צורך לקיים דיון בעתירה. לדבריהם, "העתירה בתצורתה המקורית כוונה להפרה מתמשכת של הסדר ניגוד העניינים, בדמות מעורבותו הנטענת של ראש הממשלה בקידום התוכנית לשינויים במערכת המשפט. בעת הזו לא מקודמים הליכי החקיקה שניצבו במוקד טענות העותרים. דומה שחל שינוי מהותי הן בתשתית העובדתית בבסיס העתירה והן בטענות המשפטיות של העותרים. העתירה אינה מתאימה עוד לבירור".

השופטים הוסיפו כי "רשמנו לפנינו את הצהרת ראש הממשלה בתגובתו המקדמית שלפיה הוא 'ממלא אחר הסדר ניגוד העניינים'. נוכח שינוי הנסיבות, הדיון בטענות שעמדו בבסיס העתירה, במתכונת שנטענו, אינו אקטואלי. משאלה הם פני הדברים, העתירה נמחקת".

את העותרים מקבוצת "מבצר הדמוקרטיה" ייצגה עו"ד דפנה הולץ לכנר, שמסרה: "בית המשפט העליון התיר לנתניהו לכהן כראש ממשלה, אך עמד על התנאי שלא ינצל את השררה השלטונית לצורך השגת מטרות אישיות במשפטו הפלילי. אנו איתנים בעמדתנו כי נתניהו פעל בניגוד עניינים מהרגע שבו הוגש נגדו כתב האישום בעבירות שיש עימן קלון, ומצרים על כך שבית המשפט בחר להשתמש בכישלון הרפורמה המשטרית כסיבה למחיקת העתירה, ולא פסק כי יש לפסול את כהונתו".

יש לציין כי היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, התייצבה לצד נתניהו נגד הוצאתו לנבצרות ודרשה למחוק את העתירה. בשבוע שעבר קבעו השופטים, בעתירה נוספת, כי חוק הנבצרות יחול מהכנסת הבאה.

תגיות:בנימין נתניהובג"ץ נבצרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה