חדשות בארץ

ישראל מגיבה על הטענות בבית הדין בהאג: "דרום אפריקה - זרוע משפטית של חמאס"

בית הדין הבינלאומי שמע את תביעתה של דרום אפריקה, שדרשה להוציא צו להפסקת הלחימה בעזה. בישראל כינו את העדות "רצופת שקרים". נציגי ישראל ישיבו לתביעה מחר

בית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג (צילום: שאטרסטוק)בית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג (צילום: שאטרסטוק)
אא

בבית הדין הבינלאומי שבהאג, בירת הולנד, הסתיים אחר הצהריים (חמישי) הדיון הראשון מבין שניים, שדן בדרישת דרום אפריקה להכריז על פעולת צה"ל בעזה כהפרה של החוק הבינלאומי.

הרכב של 17 שופטים, בראשות השופטת האמריקנית ג'ואן דונהיו, והכולל את השופט בדימוס אהרון ברק, המייצג את ישראל, שמע את נציגי דרום אפריקה שהגישו את התביעה. מחר תציג ישראל את עמדתה, שצפויה לסתור את עדות הדרום אפריקנים, עדות שכונתה היום בישראל "רצופת שקרים".

בתחילת הצגת הטענות ציינה נציגה מטעם דרום אפריקה, עדילה האסים, כי "ב-97 הימים אחרונים ישראל מפציצה את עזה במה שמוערך כמתקפה הכי גדולה בהיסטוריה. האזרחים בעזה יכולים למות ממנה ויכולים למות מרעב וממחלות בגלל שעזרה לא נכנסת. לנו ברור שחלק מהפעולות של ישראל עוברות על החוק הבינלאומי. ישראל עושה הכול כדי לגרום לרעב בעזה. חיילים ישראלים חוגגים את ההרס, מצלמים פיצוצי מבנים, מעמידים דגל ישראל על הריסות ומדברים בגלוי על הקמת מחדש של יישובים ישראלים".

שר המשפטים של דרום אפריקה, רונלד לאמולה, אמר בדיון כי "האלימות וההרס בפלסטין וישראל לא התחילו ב-7 באוקטובר. הפלסטינים חווים אלימות 75 שנה. בעזה, מ-2004 ישראל שולטת בחשמל, מים, גבולות ואסור להיכנס ולצאת אליה. ישראל שולטת בשתי היציאות היחידות והיא עדיין כובשת לפי כללי בית המשפט. דרום אפריקה מגנה את האלימות של חמאס נגד אזרחים ישראלים ולקיחתם בשבי. עם זאת, אין שום הצדקה לתגובה של ישראל".

הטוען הוסיף כי "דרום אפריקה מכירה בנכבה של הפלסטינים, שבמהלכה נעקרו פלסטינים מבתיהם. במשך עשורים ישראל עושה מעשי רצח עם. דרום אפריקה מכירה בפעולות האפרטהייד וברצח העם שישראל עושה 75 שנה".

בהמשך הוא ציטט את ח"כ משה סעדה שאמר באחרונה: "הממשלה כולה חושבת שצריך להרוס את עזה. כולם חושבים כך, בקיבוצים ובערים". בנוסף, הציג ציטוטים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר וסגן יו"ר הכנסת ניסים ואטורי ש"קרא למחוק את הרצועה מעל פני האדמה". הדרום אפריקנים הציגו סרטון מהשביעי בדצמבר של חיילי צה"ל שתועדו רוקדים ושרים "למחות את זרע עמלק" ו"אין בלתי מעורבים". לדבריהם, "גם מפקדי הצבא מדברים כך. חיילים מבינים שזה בסדר כי זאת חלק מהמדיניות של ישראל. חברי כנסת קראו שוב ושוב לשטח את עזה, חלק מהשרים הציעו להשתמש בנשק אטומי. ישראל מודעת להרס שהיא מבצעת, למרות זאת היא ממשיכה את התנהגותה. מיד אחרי תחילת המלחמה, האשמנו את המנהיגים הישראלים בכוונה לבצע רצח עם, ישראל דחתה את טענותינו".

"עזה הפכה למחנה ריכוז, שבו נערך בימים אלו רצח עם. ישראל דחתה בשטחיות את הטענות. ישראל מסכנת לידות של תינוקות פלסטינים בכך שמונעת טיפול רפואי מנשים הרות. ישראל גם מונעת כניסת ציוד רפואה חשוב. 15% מהנשים שיולדות בעזה עלולות להיות בסיכון שמצריך תרופות שלא קיימות בעזה. שר האנרגיה ישראל כ"ץ קרא למנוע מעזה חשמל ומים".

תגובת ישראל לאחר הדיון: "דרום אפריקה הפכה לזרוע משפטית של החמאס"

ישראל תשיב לתביעה מחר ואת טיעוני ההגנה הישראלית יציג פרופסור מלקולם שואו, משפטן בריטי יהודי-ציוני בן 76. משרד המשפטים שכר את שירותיו של שואו, שמוכר כמומחה ותיק למשפט בינלאומי. הוא הגיש לבית הדין הבינלאומי הפלילי עמדות שצידדו בישראל בסוגיות שנוגעות למעמדה של פלסטין כמדינה.

בתום הדיון היום פרסם משרד החוץ תגובה ראשונית לטענות שהעלו הדרום אפריקנים: "חזינו היום באחד ממופעי הצביעות הגדולים ביותר בהיסטוריה, ובשורה של טענות חסרות בסיס ושקריות. נציגי דרום אפריקה הציגו באופן מעוות את המציאות בעזה, מאז טבח השביעי באוקטובר, תוך התעלמות מהעובדה שמחבלי החמאס חדרו לישראל, רצחו, הוציאו להורג, טבחו וחטפו אזרחים ישראלים, רק בשל היותם ישראלים, בניסיון לבצע ג'נוסייד. ‏דרום אפריקה מבקשת לאפשר לחמאס לחזור ולבצע את פשעי המלחמה ואת הפשעים נגד האנושות שביצע בשבעה באוקטובר שוב ושוב, כפי שהצהירו מנהיגיו. ‏נציגי החמאס בבית הדין, עורכי הדין הדרום אפריקאים, מתעלמים גם מהעובדה שהחמאס משתמש באוכלוסייה האזרחית בעזה כמגנים אנושיים ופועל מתוך בתי חולים, בתי ספר, מחסות של האו"ם, מסגדים וכנסיות בכוונה לסכן את חייהם של תושבי רצועת עזה".

במשרד החוץ הוסיפו: "136 חטופים נמצאים בידי מחבלי החמאס ללא גישה לנציגי הצלב האדום ולטיפול רפואי. ‏מדינת ישראל תמשיך להגן על אזרחיה תחת הדין הבינלאומי ותוך הבחנה בין מחבלי החמאס לאוכלוסייה האזרחית, ולפעול לשחרור כל החטופים ולחיסול ארגון הטרור חמאס, ארגון טרור גזעני ואנטישמי הקורא באמונתו להשמדת מדינת ישראל ולרצח יהודים".

ההגנה הישראלית תציג מחר את הסיוע ההומניטרי רחב ההיקף שנכנס לרצועה גם דרך מעבר כרם שלום, ואת העדויות לגניבת המזון והסיוע הנכנס על ידי מחבלי החמאס. בנוסף, נציגי ישראל יציגו עדויות למעורבות של אנשי או"ם, ומועסקים על ידי הארגון בארגוני משנה בעזה, בטבח שביצעו מחבלי החמאס בשביעי באוקטובר.

ישראל תציג הוכחות שחלק ממחבלי חמאס שהשתתפו בטבח בעוטף היו עובדים של אונר"א, וארגון הטרור עשה שימוש במוסדות אונר"א לצורכי טרור. נציגי ישראל יציגו לבית הדין את העדויות של מחבלי החמאס שנעצרו ונחקרו בישראל, את תיעוד חשיפת פירי מנהרות בבתי ספר ואתרים הומניטריים, את השימוש בבתי ספר לאחסון אמל"ח ואת תכני הסתה שנלמדים במוסדות אונר"א.

תגיות:בית הדין הבינלאומי בהאגתביעה נגד ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה