חדשות בארץ

סמוטריץ': "צריך שליטה ישראלית מלאה ברצועה, צבאית ואזרחית"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס בכנס תנועת "ריבונות "ומועצת יש"ע לסקר שנערך עבור הכנס וחשף תמיכה ישראלית רחבה לעידוד הגירה ונגד הקמת מדינה פלסטינית. "הדבר הנכון וההומני זה לפתוח את שערי בית הכלא העזתי"

בצלאל סמוטריץ' בכנס (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)בצלאל סמוטריץ' בכנס (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

תנועת "ריבונות" קיימה ערב (חמישי) כנס מיוחד יחד עם מועצת יש"ע, תחת הכותרת "לקחי עזה - קץ לרעיון שתי המדינות". בתנועה הסבירו כי הכנס התקיים על רקע השיח הציבורי בסוגיית היום שאחרי המלחמה, ובכוונת התנועה למנוע את העלאת הרעיון להביא להקמתה של מדינה פלסטינית. בכנס השתתפו אנשי ציבור שדיברו על הסכנות של מדינה פלסטינית ועל כך שאין הבדל בין הרשות הפלסטינית לבין החמאס.

למשתתפי הכנס הוצג סקר המצביע על תמיכה רחבה מצד אזרחי ישראל לעידוד הגירה מעזה וכן התנגדות נחרצת להקמתה של מדינה פלסטינית. הסקר נערך על ידי מכון הסקרים דיירקט פולס ועל פי הנתונים שהוצגו, 74% מאזרחי ישראל מתנגדים להקמתה של מדינה פלסטינית בשטחי יהודה ושומרון, לעומת 20% בלבד שתומכים בכך. בנוגע לשאלת עידוד ההגירה מרצון של תושבי עזה, 76% מהנשאלים השיבו כי הם בעד עידוד הגירה לעומת 16% שהביעו את התנגדותם. 42% מהנשאלים ציינו כי נדרשת שליטה מלאה בכל השטח והתיישבות ללא הגבלה כפי שהיה המצב לפני ההתנתקות. כמו כן, 42% נוספים מהמשיבים על הסקר השיבו כי נדרש לייצר רצועת ביטחון מסביב לעוטף כדי להבטיח חיי שגרה, ושליטה בציר פילדלפי בגבול מצרים.

באי הכנס קראו להנהגת המדינה "להסיק את המסקנות מאירועי השבעה באוקטובר, ולעמוד איתן מול הלחצים הבינלאומיים להקמת מדינה פלסטינית שתסכן את המשך קיומה של מדינת ישראל".

כחלק מהכנס התקיים ראיון של הפרשן הפוליטי עמית סגל עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שהתייחס גם לנתונים על עמדתם של הציבור הישראלי בנוגע לעידוד ההגירה.

לדבריו של סמוטריץ', "יש מי שמדמיין שאפשר להפוך אותם לאוהבי ישראל או להנדס שלטון. בלבנון זה לא הצליח, גם באפגניסטן ובעיראק. אם אנחנו לא נשלוט בעזה, שני מיליון איש האלה ינהלו את חייהם, ובגלל שהם שונאי ישראל יהיה שם שלטון טרוריסטי. צריכים לשלוט שם וכדי לשלוט צבאית צריך להיות שם אזרחית. צבא לא מחזיק בלי אזרחים, כמו שאנחנו רואים במחנה הפליטים ג'נין. אני מציע מבט יותר מפוכח. שליטה ישראלית מלאה ברצועה והתיישבות אזרחית כי רק אז צבא מחזיק לאורך זמן. כדי שזה יצליח הדבר הנכון וההומני זה לפתוח את שערי בית הכלא העזתי. יש עכשיו 15 שופטים בהאג של מדינות שדואגות לפלסטינים, אז שיפתחו את שעריהן למי שרוצה לעזוב את עזה. מצריים מצטיירת כדואגת לעזתים אבל א-סיסי בנה גדר של בית סוהר בינו ובין עזה".

תגיות:תנועת ריבונותבצלאל סמוטריץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה