חדשות בארץ

סיכום חדשות השבת: סוכל פיגוע ביישוב אדורה, תרופות יועברו לחטופים בעזה

לוחם צה"ל נהרג בקרב ברצועה. מחר יצוינו ברחבי הארץ 100 ימים להמצאות 136 חטופים בעזה. גרמניה הודיעה כי תצטרף לדיון בהאג, ותעיד לטובת ישראל. עשרות מחבלים חוסלו בלחימה במרכז הרצועה

אא

לוחם צה"ל נהרג בקרב ברצועה. הותר במוצאי שבת לפרסום כי רס"ר במילואים דן ווידנבאום הי"ד, בן 24 מרעננה, לוחם בגדוד 5037 בחטיבת "יפתח", נפל בשישי בקרב במרכז רצועת עזה. בכך העלה מספר חללי צה"ל במלחמה ל-521.

פיגוע משמעותי סוכל באדורה, שלושה מחבלים חוסלו. חייל מילואים המאבטח את היישוב אדורה, ממערב לחברון, זיהה בשישי בערב פירצה בגדר היישוב והבחין בדמויות חשודות עוברות דרכה. הוא נורה ונפצע אך הצליח לעכב את המחבלים ולהזעיק כוחות סיוע. בתום קרב יריות, שנמשך שעות ארוכות, חוסלו שלושת המחבלים, תושבי הכפר אידנא שסמוך לאדורה.

מפקד חטיבת יהודה, אלוף-משנה ישי רוזיליו: "מדובר בניסיון פיגוע משמעותי שנמנע בזכות החיבור בין חדות הסיור של גדוד ההגנה המרחבית למרכיבי הביטחון האזרחיים. בתקופה האחרונה תרגלנו רבות את הכוחות והמערכות לרגע הזה וברגע האמת המחבלים פגשו קצה עוצמתי, שלם וחד וכך יעשה לכל מי שיבקש לפגוע בנו".

צה"ל הרחיב את הפעולה במחנות הפליטים במרכז הרצועה ובעיר ח'אן יונס. כוחות צה"ל מיקדו את הפעילות הצבאית בסוף השבוע במחנות הפליטים במרכז הרצועה ובעיר ח'אן יונס. זוהו וחוסלו מחבלים חמושים במפקדה של חמאס בעיר הדרומית בעזה והמפקדה הושמדה מן האוויר.

במקביל, צוות הקרב של חטיבה 646 פשט על חמ"ל פעיל של חמאס ואיתר עשרות אמצעי לחימה, מחשבים, טלפונים ואמצעים מודיעיניים רבים. לאחר סיום פעילות הכוחות במרחב, החמ"ל ואמצעי הלחימה הושמדו בפעילות הנדסית של הכוח.

בשכונת אל מועארקה, שבמרכז הרצועה, לוחמי צוות הקרב החטיבתי 646 איתרו והשמידו שני מתחמי משגרי רקטות המוכנים לשיגור. לוחמים נוספים מהחטיבה איתרו והשמידו בזירות נוספות עשרות משגרים לשיגור בטווח הזמן המיידי. בורות שיגור אותרו והושמדו גם במרחב אל-עטאטרה שבצפון רצועת עזה.

לשכת רה"מ הודיעה: בימים הקרובים יוכנסו תרופות לחטופים ברצועת עזה. על פי הודעה שיצאה מלשכת ראש הממשלה, הושג הסכם עם קטאר שיאפשר הכנסת תרופות לחטופים המוחזקים בידי חמאס בעזה, כחלק ממערך הסיוע ההומניטרי של ישראל לרצועה. מתן התרופות יתבצע כבר בימים הקרובים והצלב האדום יעביר את התרופות שמוגדרות כ"מצילות חיים", מתוך רשימה שהמשפחות ורופאים מומחים העבירו. מדובר בעיקר בתרופות לחולים הכרוניים כולל משאפי אסטמה, תרופות ללב, לחץ דם וכדומה.

בינתיים, במטה משפחות החטופים לא מתרשמים מהודעת לשכת ראש הממשלה: "אנחנו דורשים הוכחה ויזואלית שהחטופים אכן מקבלים את התרופות כתנאי להעברת התמורות לעזה".

מחר 100 ימים להמצאות חטופים בעזה. עצרות תמיכה בחטופים ייערכו מחר, ראשון, ברחבי הארץ, לציון 100 ימי מלחמה והמצאות 136 חטופים בעזה. העצרת המרכזית שארגן מטה משפחות החטופים נפתחה הערב, מוצאי שבת, בכיכר החטופים בתל אביב. היא תימשך לכל אורך היממה הקרובה. ברחבי הארץ, חברות פרטיות וציבוריות, בתי חולים, בתי ספר ועוד, ישביתו מחר את הפעילות למשך 100 דקות, כאות הזדהות.

גרמניה הודיעה כי תשתתף כצד שלישי בדיון בהאג, לטובת ישראל. דובר קנצלר גרמניה, שטפן הבשרייט, עדכן ברשת החברתית X כי גרמניה תבקש להצטרף כצד שלישי לדיון נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג. גרמניה תדרוש הבהרות בנוגע לשימוש באמנה למניעת רצח עם נגד ישראל. "הממשלה הפדרלית של גרמניה דוחה בתוקף את ההאשמה ברצח עם שהועלתה נגד ישראל. אין לזה בסיס", הוא כתב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם הקנצלר אולף שולץ והודה לו על החלטת גרמניה. נתניהו אמר לשולץ: "התייצבותך והתייצבות גרמניה לצד האמת מרגשת את כל אזרחי ישראל. אין לאפשר לעלילת הדם שכולה צביעות וזדון לגבור על עקרונות המוסר המשותפים לשתי מדינותינו ולעולם התרבותי כולו". גם בריטניה וקנדה פרסמו הודעות המגנות את דרום אפריקה על ההחלטה לתבוע את ישראל בהאג.

כוחות אמריקנים תקפו אתר מכ"מים של המורדים החות'ים בתימן. צבא ארה"ב ביצע את התקיפה בלילה שבין שישי לשבת, וציין כי מדובר בפעולה משלימה לגל התקיפות שבוצע בין חמישי לשישי. לפי הצבא האמריקני, התקיפה בוצעה באמצעות ספינת קרב, ששיגרה טילי טומהוק לעבר המטרה. עוד נמסר כי מטרת התקיפה הייתה "לפגוע ביכולת של החות'ים לתקוף כלי שיט". בכיר בצבא ארה"ב, סגן גנרל דאגלס סימס, אמר בשיחה עם כתבים כי החות'ים שיגרו לפחות טיל אחד בתגובה למתקפה המשותפת של ארה"ב ובריטניה.

מזג האוויר בתחילת השבוע. ביום ראשון גשם לפרקים בעיקר בצפון הארץ ובמרכזה, וקיים חשש לשיטפונות בנחלי המזרח. בצפון הנגב ירד גשם מקומי, ינשבו רוחות ערות, ובחרמון ירד שלג. ביום שני יוסיף לרדת גשם לפרקים בעיקר בצפון הארץ ובמרכזה, ובחרמון ייתכן שלג. בצפון הנגב ייתכן גשם מקומי וקיים חשש קל לשיטפונות בנחלי המזרח. אחר הצהריים הגשם יתמעט ויפסק בהדרגה.

תגיות:חדשות סוף השבועמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה