חדשות בארץ

100 יום בשבי בעזה: הושג סיכום על הכנסת תרופות לחטופים

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר כי ראש המוסד דדי ברנע הוביל מהלך מול קטאר, שיאפשר הכנסת תרופות. משפחות החטופים תוהות אם הציוד אכן יגיע ליקיריהן

מיצג המנהרה בתל אביב (צילום: Miriam Alster/Flash90)מיצג המנהרה בתל אביב (צילום: Miriam Alster/Flash90)
אא

לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיעה היום (שבת) כי בימים הקרובים הצלב האדום יעביר תרופות לחטופים. המשפחות, שקיבלו הודעה על כך, מסרו כי הן "דורשות הוכחה ויזואלית שאכן החמאס מחלק את התרופות ליקיריהן".

על פי לשכת נתניהו: "ראש הממשלה הנחה את ראש המוסד דדי ברנע להוביל מהלך מול קטאר, שיאפשר הכנסת תרופות לחטופים המוחזקים בידי חמאס בעזה. המהלך הוא חלק ממערך הסיוע ההומניטרי של ישראל לרצועה. מתן התרופות יתבצע כבר בימים הקרובים". מדובר בתרופות שמוגדרות כ"מצילות חיים", מתוך רשימה שהמשפחות ורופאים מומחים העבירו. התרופות אמורות להימסר לחטופים המוגדרים כחולים כרוניים. ברשימה משאפי אסטמה, תרופות ללב, לחץ דם וכדומה.

בינתיים, במטה משפחות החטופים לא מתרשמים: "אנחנו דורשים הוכחה ויזואלית שהחטופים אכן מקבלים את התרופות כתנאי להעברת התמורות לעזה. התמונות המזעזעות של החטופות בשבי מחייבות הגברת הלחץ על המדינות המעורבות במשא ומתן להובלת שחרור מיידי, ולא לעצור בהעברת תרופות".

מלכי שם טוב, אביו של עומר (21) שחטוף ברצועה, אמר ל-ynet: "מקווים שהמהלך יתבצע ולא נתאכזב כבעבר. נאמין כשזה יקרה, עומר סובל מאסטמה קשה וזקוק מאוד למשאף".

עצרת תמיכה בשחרור החטופים החלה הערב ותימשך יממה

מטה משפחות החטופים החל במוצאי השבת בקיום עצרת, שתימשך 24 שעות, הקוראת לפעול לשחרור החטופים. מספר שעות לפני תחילת העצרת הוצב בכיכר החטופים בתל אביב מיצג המדמה מנהרה באורך 30 מטרים. המטרה היא לנסות להראות באילו תנאים קשים מוחזקים החטופים בעזה.

אופיר אנג'ל, ששוחרר משבי חמאס אחרי 54 ימים, מסר לאחר שביקר במנהרת ההזדהות שנבנתה: "אי אפשר לשרוד 100 ימים בתופת הזו. ההליכה במנהרה היא נוראית, ולהיות שבוי מתחת לאדמה זה דבר בלתי אפשרי. הזמן שלהם הולך ואוזל, חייבים לשחרר אותם עכשיו. אני קורא לעם ישראל להגיע לעצרת לציון 100 ימים שתמשך 24 שעות!". אופיר סייר במנהרה יחד עם יובל שרעבי, שקרוב משפחתה אלי נמצא בשבי החמאס.

מחר ייערכו ברחבי הארץ עצרות לציון מאה הימים, לצד השבתה בת מאה דקות של העבודה בחברות ציבוריות, חלק מבתי החולים, בתי ספר ועוד.

הפגנה מול בית גלנט: לא להפסיק את הלחימה

לאור התבטאויותיו של יואב גלנט בנוגע למעבר לשלב ג' בלחימה ולדילול כוחות המילואים, משפחות שכולות ועשרות מילואימניקים הגיעו למחות מול ביתו של שר הבטחון. הם קראו לו לא לסיים את המערכה ללא גביית מחיר טריטוריאלי.

"דילול כוחות המילואים וחזרתם של אזרחים עזתים לצפון הרצועה, מלמד שקבינט המלחמה מנווט את מדינת ישראל לתיקו נוסף מול חמאס" - אמר רב סרן במיל' יניב גולן והוסיף: "ב-7 לאוקטובר כולנו עזבנו את משפחתנו והתייצבנו לשירות מילואים בתחושת שליחות ובמטרה שהפעם מכריעים. הגעתי לכאן, לביתו של שר הביטחון, כי אני מודאג שהמלחמה הזו תגמר כמו סבבים קודמים".

המוחים דורשים מממשלת ישראל לקבל החלטות משמעותיות במטרה שלא לחזור על אותן הטעויות מהסבבים הקודמים, ורואים בסיום המלחמה ללא מחיר טריטוריאלי מרצועת עזה כטעות, אשר תוביל להפסד חד משמעי במלחמה ולהמשך סבבי הלחימה נוספים ברצועת עזה.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:חטופים בעזהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה