חדשות בארץ

הרמטכ"ל: "לא נאפשר ניסיונות סחיטה להפסקת אש"

רא"ל הרצי הלוי התייחס ללחימה: "אנחנו נלחמים על זכותנו לחיות כאן בביטחון", ולחטופים: "פועלים בכל האמצעים, ברובם חשאיים, עד שנחזיר את כולם". צה"ל הרחיב את הפעילות במרכז ודרום הרצועה

הרמטכ"ל (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)הרמטכ"ל (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי מסר הערב (שבת) הצהרה לתקשורת, והתייחס ללחימה ולחטופים, שמחר ימלאו 100 ימים לשבי בעזה.

הלוי הודיע כי אושרה תוכנית לפיקוד הדרום להמשך הלחימה ולהגברת הלחץ הצבאי על החמאס, ובצה"ל מקווים שהלחץ יביא לפירוק החמאס ולהחזרת החטופים. על פי הרמטכ"ל, "הלחץ הזה, ורק הוא, הצליח להביא עד כה להשבתם של חטופות וחטופים רבים. מחר נציין מאה ימים מתחילת המלחמה. מאה ימים בהם החטופים עדיין מוחזקים בעזה על ידי מחבלי חמאס האכזריים. אנחנו פועלים בכל האמצעים, ברובם חשאיים, על מנת להשיבם וכך נוסיף לעשות עד שנחזיר את כולם. המשימה הזו טרם הושלמה. אני יודע שלכל דקה יש משמעות קריטית ואנחנו לא אדישים לכך. הזמן דוחק להשבת החטופים ואנחנו לא שוכחים לרגע ולא זונחים את המטרה הנעלה הזאת".

הלוי הוסיף כי "כדי להביא לתוצאות ממשיות עלינו להמשיך ולפעול בשטח האויב, לא לאפשר ניסיונות סחיטה להפסקת אש, שכפי הנראה לא יביאו לתוצאות ממשיות. עלינו להמשיך וללחוץ וזה בדיוק מה שאנחנו עושים. הנהגת החמאס תולה תקוות בהפסקת הלחימה, והיא משוכנעת שהרגע הזה קרב. בשם מטרות כל כך צודקות אנחנו נחושים ומתמידים. המטרות הללו מורכבות להשגה וייקחו זמן רב. אמרנו את זה מהרגע הראשון. לשם פירוק החמאס דרוש וגם הכרחי שיהיה לנו אורך רוח".

בצה"ל ציינו הערב כי הכוחות השלימו את פירוק המסגרות הצבאיות של החמאס בצפון הרצועה, וכעת הכוחות יוצאים למשימות להעמקת ההישג ולשימורו במרחב הזה. בצפון הרצועה יש עדיין מחבלים, יש מעט תשתיות אך הכוחות קיבלו הוראה להמשיך לפגוע, לרדוף ולהשמיד.

לגבי הרחבת הפעילות במרכז הרצועה ובח'אן יונס אמר הרמטכ"ל כי "העברנו ריכוז מאמץ למרכז ולדרום הרצועה, שם חשפנו, כולל היום, מפעלי ייצור אמצעי לחימה מעל ומתחת לאדמה, בהם טילים שיועדו לעורף ישראל, תעשייה צבאית של ממש. ההשמדה הזו חשובה מאוד לשם מניעת ההתעצמות העתידית, וחשוב להבין, ללא התמרון בשטח, לא ניתן היה לעשות זאת. הכוחות משמידים תשתיות אלו באופן יסודי מאוד, באופן שיטתי, ובמקביל הכוחות ממשיכים לחסל מחבלים מהאוויר, מהים ובקרבות אמיצים פנים אל פנים גם ביבשה בתוך אזור מורכב מאוד".

"אנחנו מנהלים לחימה במספר זירות במקביל, בעצימות משתנה. פועלים בכל מקום. לא תהיה חסינות למבקשים להרגנו: לא בעזה, לא ביהודה ושומרון וגם לא בזירות האחרות ברחבי המזרח התיכון. חיזבאללה בחר לשמש כ'מגן חמאס' בשליחות איראן, ואנחנו גובים ממנו על כך מחיר הולך וגדל. מי שמתנה הפסקת החיכוך בצפון בהפסקת הלחימה ברצועת עזה, ישלם מחירים הולכים וגוברים. כך היה, כך יהיה גם קדימה. המציאות הביטחונית בצפון מתעצבת כבר בימים אלו. אנחנו מרחיקים את מחבלי רד'ואן מהגבול ופוגעים ביכולות חיזבאללה אותן בנה במשך שנים. פועלים בחופש פעולה במרחב האווירי של לבנון ותוקפים כל איום שאנחנו מזהים. אזור דרום לבנון הוא אזור לחימה, והוא יישאר כזה, כל עוד חיזבאללה פועל ממנו. חיזבאללה עלול להפוך את כל מדינת לבנון לאזור לחימה, יהיה לכך מחיר כבד" – סיכם הלוי.

עשרות משגרים הושמדו ברצועה. חייל מילואים נהרג בקרב במרכז עזה

צה"ל התיר הערב לפרסום כי רס"ר (מיל׳) דן ווידנבאום, בן 24, מרעננה, לוחם בגדוד 5037, חטיבת "יפתח", נפל אתמול בקרב במרכז רצועת עזה. הי"ד.

בכך עלה מספר חללי צה"ל ל-521.

כמו כן, קצין במילואים מגדוד 7155, עוצבת "חוד החנית" נפצע אתמול באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. בנוסף, לוחם במילואים מעוצבת "שועלי המרום (646) וקצין מגדוד ההנדסה 605, עוצבת ׳ברק׳ (188) נפצעו שלשום באורח קשה בקרבות שונים במרכז רצועת עזה. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

לצד הרחבת הלחימה במרכז ודרום הרצועה, ישראל הודיעה למצרים שתפתח במבצע להשתלטות על ציר פילדלפי. על פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, גורמים ישראליים עדכנו את מצרים על מבצע צבאי שמתוכנן להתבצע בקרוב בציר. המבצע יכלול ככל הנראה הצבת כוחות ישראליים באזורים ברצועת עזה שצמודים לגבול עם ישראל ומצרים. ישראל מבקשת בכך למנוע הרחבת חטופים ושינוע מצעי לחימה דרך מנהרות שיתכן וקיימות לאורך הציר.

בסוף השבוע תקפו כוחות צה"ל בפאתי דיר אל בלאח ובדרום ח'אן יונס. בנוסף, חוליית מחבלים חוסלה לראשונה באמצעות רחפן בצפון רצועת עזה. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 179, זיהו חוליית מחבלים חמושים בטילי RPG וקלאצ׳ניקוב. הכוחות ארבו למחבלים וזיהו אותם נכנסים למבנה ששימש כמפקדה של החמאס ממנה פעלו. הלוחמים הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שחיסל את המחבלים, והשמיד את המפקדה.

במקביל, צוות הקרב של חטיבה 646 פשט על חמ"ל פעיל של חמאס ואיתר עשרות אמצעי לחימה, מחשבים, טלפונים ואמצעים מודיעיניים רבים. לאחר סיום פעילות הכוחות במרחב, החמ"ל ואמצעי הלחימה הושמדו בפעילות הנדסית של הכוח.

במרכז הרצועה, בשכונת אל מועארקה, לוחמי צוות הקרב החטיבתי 646 איתרו והשמידו שני מתחמי משגרי רקטות המוכנים לשיגור. לוחמים נוספים מהחטיבה איתרו והשמידו עשרות משגרים לשיגור בטווח הזמן המיידי. בחאן יונס, מכלול האש של חטיבה 7 השמיד פיר בתוך בניין שהכיל אמל"ח ומטעני חבלה רבים. הלוחמים זיהו מחבלים שהתקרבו לכוחותינו, שחוסלו באמצעות ירי טנקים. במרחב אל-עטאטרה שבצפון רצועת עזה, לוחמי צוות הקרב החטיבתי 401 איתרו והשמידו בורות שיגור במהלך סריקות.

עוד במרחב חאן יונס, לוחמי הצנחנים זיהו מחבלים מבצעים ירי ממבנה ובורחים, הכוחות הכווינו כלי טיס של חיל האוויר אשר תקף את המחבלים. אחד המחבלים חוסל ומחבל שני ברח למבנה נוסף. הברחן היה תחת מעקב של הכוח וזמן קצר לאחר מכן הוכוון כלי טיס נוסף שתקף את המחבל והוא חוסל. בפעילות של לוחמי צוות הקרב החטיבתי 55 בבית מחבל, נמצאו חוברות הדרכה של הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני, עמדות ירי צלפים שכוונו לכוחותינו ואמצעים טכנולוגים נוספים. בנוסף בחאן יונס, לוחמי סיירת גבעתי זיהו מחבלים רעולי פנים, ירו ירי טנקים לעברם והמחבלים חוסלו.

תגיות:הרמטכ"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה