מעניין

עמית סגל על הדור הנוכחי: "כבר לא רוצה לרדת לברלין, אלא להישאר"

הפרשן הפוליטי התייחס בטורו למחקר שמצביע על נתונים מעודדים. סקר שנערך בקרב בני 16-25 שרובם מצא שאין מקום אחר בעולם לישראלים מלבד ארץ ישראל: "אווירת גיבורי התרבות של הדור הזה הם לא זמרים משתמטים אלא עידן עמדי"

(צילומים: shutterstock, חיים גולדברג / פלאש 90)(צילומים: shutterstock, חיים גולדברג / פלאש 90)
אא

הפרשן הפוליטי, עמית סגל, התייחס בטור שפרסם ב"ידיעות אחרונות" למחקר של מכון פאנלס, שהעלה ממצאים חיוביים לגבי בני הנוער בישראל. במחקר נמצאו "מסקנות מעניינות מאוד על בני 16 עד 25, "אופטימיות גבוהה, תוצאות טובות מהדור שקדם לו".

לפי המחקר, 59% מהצעירים טוענים כי אין מקום אחר לישראלים בעולם מלבד ארץ ישראל. רק 20% טענו כי הם מיואשים מהמדינה ושוקלים לעזוב. כמו כן, 58% שמעו השמיעו דברים חיוביים על ישראל, כשרק רק 14% מסרים שליליים. בנוסף, 57% חושבים שישראל תצא מנצחת מהמשבר הנוכחי – תוך הישענות על צבא חזק.

סגל כתב על כך: "בקיצור, חמושים באופטימיות. גיל סמסונוב, מבעלי המשרד (שערך הסקר), חושב שהדור הזה דומה יותר לדור העצמאות מאשר לזה של הוריו. אבא ואמא שלהם גדלו על 'בוא נצעד לחלום בלי גזע ולאום', על הסכמי השלום עם מצרים וירדן, באווירת אוסלו ומזרח תיכון חדש. הצעירים של היום נולדו לאינתיפאדה השנייה וללבנון השנייה ול'חרבו דרבו'. הם מפוכחים יותר מהוריהם באשר למשמעות החיים במזרח התיכון, אבל המסקנות שלהם אינן לרדת לברלין, אלא להישאר כאן".

בהמשך, סגל התייחס באירוניה לתחזיות שקדמו למלחמה, לפיהן נרשמה ירידה המונית מהארץ וסרבנות מילואים. הוא כתב: "בפועל קורה כנראה ההפך, וכנראה שלא רק בגלל שבעה באוקטובר. אווירת גיבורי התרבות של הדור הזה הם לא זמרים משתמטים אלא עידן עמדי. אין פלא שאפילו יהורם גאון ונעמי שמר עשו פתאום קאמבק ברדיו".

תגיות:בני נוערעמית סגל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה