חדשות בארץ

תחקיר: מאות מיליונים נתרמים לתושבי עזה, אבל חמאס לוקח להם את הכסף

ברחבי העולם פותחים את הכיס כדי לסייע לתושבים עזה שעברו דרומה? חמאס שלא מצליח לגבות מהם מסים במצב הנוכחי לוקח את הכסף לעצמו, משלם משכורות למחבלים ומממן רקטות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

200 מיליון דולר גייסו תושבי עזה מארגוני צדקה בכל העולם כדי לקבל סיוע הומניטרי, אלא שכעת מתברר כי חלק מהכסף לא הגיע אליהם – אלא ישירות לחשבונות חמאס. על פי תחקיר חדש שפורסם, בזמן שרבים ברחבי העולם גייסו כסף לתושבים שפונו לאזור הדרום כדי שיהיה להם מה לאכול, חמאס לקח את הכסף למטרות טרור.

גורמים בישראל סיפרו ל"וושינגטון פוסט" כי חמאס משתמש בחלק מכספי התרומות על מנת לשלם משכורות ללוחמיו, וכן לחידוש מלאי הרקטות ולרכישת נשק ומימון פעילות פוליטית. לפי התחקיר של העיתון, גורמים רשמיים בארה"ב, באירופה ובמזרח מעריכים שהגיוס, שמבוצע לעיתים על ידי ארגוני צדקה, הפך למקור הכנסה עבור החמאס, במקום שישמש את תושבי עזה.

לטענת העיתון, חמאס לא מסוגל לגבות מיסים ואגרות מהעזתים, אז הוא לוקח את הכספים המיועדים להם כדי לממן את עצמו.

בכיר לשעבר במשרד האוצר האמריקני סיפר: "יש צורך אדיר בעזה כרגע, וקל מאוד למישהו להעלות אתר באינטרנט עם תמונה של תינוק פצוע. זו הזדמנות אמיתית אם אתה מגייס תרומות לחמאס".

במיזם גיוס המונים שנפתח בכווית בתאריך ה-9 באוקטובר, עוד לפני הכניסה הקרקעית, הייתה אפשרות לתרום דרך ויזה, מאסטרקארד או אפלפיי עבור "משפחות נפגעות בעזה". בשלושת הימים הראשונים גויסו 8.3 מיליון דולר, אבל חלק מהכסף עבר לחמאס. "זה משך את תשומת ליבנו שהצליחו לגייס 8 מיליון דולר תוך פחות משבוע. זה נמשך, וקמפיינים חדשים צצים על בסיס שבועי", אמר אותו גורם.

מאז ה-7 באוקטובר, בארה"ב מנסים לעצור את גיוס הכספים עבור חמאס. במשרד האוצר סיפרו כי השיחות עם עמיתיהם בטורקיה, שם נפתחו חשבונות לתרומה, היו קשות - אך הגישה של חמאס לחשבונות בנק באזור נחסמה בסופו של דבר. יחד עם זאת, חמאס מצא דרכים "מקוריות" להשיג את הכסף. הארגון משתמש בין היתר גם במטבעות קריפטוגרפיים כמו ביטקוין להעברת הכספים.

תגיות:כסףחמאסתרומות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה