חדשות בארץ

לקראת אישור התקציב: המע"מ עתיד לעלות, כספים שיועדו לרשות הפלסטינית יעברו לנפגעי טרור

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הניח על שולחן הממשלה את הצעת התקציב לשנה הנוכחית. באוצר המליצו להעלות מיסים, לקצץ בתקציבי משרדי ממשלה ולסגור אגפים ממשלתיים מיותרים

בצלאל סמוטריץ' (צילום: Chaim Goldberg/FLASH90)בצלאל סמוטריץ' (צילום: Chaim Goldberg/FLASH90)
אא

הממשלה תקיים היום (ראשון) דיון שיעסוק בתקציב המדינה לשנת 2024. על הפרק, העלאת מיסים ומע"מ, קיצוץ תקציבים במשרדי הממשלה וסגירת אגפים ממשלתיים שאינם נחוצים. בנוסף, הודיע שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כי הנחה על מימוש עיקולים של 3.1 מיליוני שקלים מכספי הרשות הפלסטינית, והעברתן למשפחות נפגעי טרור.

"חתמתי על מימוש עיקול של כספי הטרור שהרשות מעבירה למשפחות מחבלים", אמר סמוטריץ'. "לא נאפשר למצב האבסורדי הזה להתרחש ונמשיך במדיניות עליה החלטתי לעצור כספי טרור".

בנוגע לתקציב, בטיוטה שהונחה מצוין כי תקרת הגירעון לשנת 2024 תעמוד על 6.5% תוצר, זאת לעומת 2.25% תוצר הקבועים כעת בחוק. בנוסף, מגבלת ההוצאה תעודכן, כך שיהיה ניתן להוציא עוד 68.4 מיליארד שקל, ובסך הכול כ-581 מיליארד שקלים. בכדי לעמוד במסגרות אלו, הוחלט על קיצוץ רוחבי בהיקף של 3% בכלל תקציבי הממשלה.

ההגדלה התקציבית מורכבת מצרכים צבאיים, בהיקף של 55 מיליארד שקלים, שמתוכה 17 מיליארד שקלים יופנו לסעיף רזרבה ויהיה ניתן להשתמש בהם רק אחרי יולי 2024, בכפוף לאישור ראש הממשלה, שר הביטחון ושר האוצר, ובכפוף לכך שמצב החירום יימשך. עוד 13.4 מיליארד שקלים יוקדשו "לצרכים אזרחיים הנובעים במישרין ממלחמת חרבות ברזל".

בטיוטה ישנה התחייבות להעלות את המע"מ בשנת 2025 מ-17% ל-18%. ראש הממשלה בנימין נתניהו התנגד בתחילה להעלאת מע"מ זו, אך ככל הנראה השתכנע שמדובר בצעד קריטי ליצירת אמון בשווקים. בנוסף, כפי שאמר ראש הממשלה במסיבת העיתונאים אמש, הוא קיבל בתמורה את הסכמת האוצר לחקיקת נקודת זיכוי נוספת בגין ילדים בגילאי 0-3.

צעד הכנסה נוסף שהוכנס לטיוטה הוא מיסוי רווחי בנקים. אלה ישלמו בשנתיים הקרובות מס שכר של 17% ומס רווח בשיעור של 26%. צעדי הכנסה נוספים שהטיוטה מדגישה הם מיסוי השימוש בתחליפי דלק, הגדלת המיסוי על טבק, ומסי נסועה.

כמו כן, כוללת הטיוטה סיוע לניצולים והמפונים בצפון ובדרום, שיקום ופיתוח יישובי קו העימות, חיזוק מערך בריאות הנפש, הגדלת תקציבים למשטרה, למשמר הלאומי ולכיתות הכוננות ותקציבים משמעותיים לחיזוק מרכיבי הביטחון ביהודה ושומרון, בצפון ובדרום.

שר האוצר שיגר מכתב לכלל השרים וכתב בין היתר: "בכדי להקל על ההתנהלות של משרדי הממשלה, הנחיתי את אגף התקציבים לאפשר לכם השרים גמישות מקסימאלית בהפעלת התקציב ובבחירה מהיכן לקצץ ואלו פעולות להשאיר".

תגיות:שר האוצרתקציב המדינהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה