חדשות בארץ

תושב עזה על חמאס: "אנשים מגרשים אותם, הם מתחבאים בינינו"

צה"ל ממשיך להילחם בח'אן יונס, בזמן שמרבית תושבי הרצועה נמצאים בדרום. התכתבות עם תושב הרצועה חושפת מדוע הם לא רוצים את חמאס באזור. עוד מתברר: ארגון הטרור גונב את הסיוע ההומניטרי ומוכר אותו לסוחרים

(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)
אא

איך נראים חמאס בעיניי התושבים המקומיים בעזה? על פי עדות שהעניק תושב דרום הרצועה לכתב אוהד חמו, עולה כי רובם לא רוצים את חמאס במקום. כידוע, מרבית תושבי עזה נמצאים בדרום ברצועה, באזור הגבול עם מצרים. צה"ל מעמיק את הלחימה באזור ח'אן יונס ובמחנות המרכז, כשאנשי חמאס נמלטו לדרום ופוגשים אוכלוסייה אזרחית. בהתכתבות שערך חמו עם תושב מקומי והתפרסמה בחדשות 12, אפשר לקבל תמונת מצב למתרחש באזור.

"החיים הפכו להיות בלתי אפשריים", כתב תושב עזה. "כל אנשי חמאס ברפיח, מסתובבים בין האנשים ומתחבאים. רבים מהם משתמשים במכוניות של מוסדות בינלאומיים כמו אונר"א, ונמצאים במקומות של הצלב האדום".

לדבריו, עזה נמצאת במצב תברואתי קשה בגלל חמאס. "הרחובות מלאים בביוב, בזבל, בגועל. יש תורים גדולים לסיוע הומניטרי", הסביר והוסיף: "הכל גנוב". הוא רמז לכך שחמאס לקח את הציוד ההומניטרי ומכר אותו לסוחרים, במקום לחלק אותו לתושבים.

"אנשים גירשו את אנשי חמאס יותר מפעם אחת כשראו אותם ברחוב", הוא הוסיף. "בסופו של דבר, הם המוסדות שמחלקים את האוכל במסגדים ובמקומות אחרים".

על השאלה מה חושבים תושבי הרצועה על חמאס ענה: "אנשים לא רוצים את חמאס, אבל עדיין שואלים את עצמם האם שלטון חמאס ייגמר או לא. לפני זמן קצר מישהי אמרה לי שזה יהיה אסון אם הם יישארו".

העזתים לא חוסכים בביקורת גם נגד אונר"א. ארגון הטרור משתמש בהם כמגן אנושי מפני תקיפות צה"ל, בוזז להם את המזון ומתברר שגם אונר"א שותפה לכך דרך מה שהם מכנים "יחס מזלזל מצדו של הארגון".

"זה ברור כי לתושב העזתי אין חשיבות והוא חסר ערך. אנחנו תוהים איזה צירוף מקרים כשכל חברי הלשכה המדינית ללא יוצא מן הכלל עזבו את הרצועה ואין כאן אף אחד מהם", הסביר אחד התושבים בראיון. 

בכיר חמאס, חוסאם בדראן, נשאל לאחרונה בערוץ אל-ערביה בסעודיה האם הוא שמע על ירידה בפופולריות של חמאס ברצועה בשל הסבל וענה: "ראשית, מעולם לא הפריעה לנו ביקורת. לא בשלב הזה ולא באחרים. אך העובדות והראיות מוכיחות שהפופולריות של חמאס גדלה והכפילה ברצועת עזה, בגדה ובכל מקום שנמצאים בו פלסטינים". דבריו מנוגדים, כמובן, לעדויות של תושבי הרצועה.

תגיות:חמאסארגון הטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה