דמויות ביהדות

40 שנה להסתלקותו: עובדות והנהגות של הבבא סאלי זצוק"ל

מאיזה גיל היה ראש ישיבה ואיפה למד כשהגיע לראשונה לארץ? לרגל ארבעים שנה להסתלקותו של המקובל האלוקי הבבא סאלי, לפניכם הנהגות ועובדות על חייו. וגם: כך תנציחו את זכרו אצלכם בבית

אא

היום, ד' בשבט, חל יום ההילולא ה-40 של המקובל האלוקי רבי ישראל אביחצירא, או בשמו המוכר: הבבא סאלי זצוק"ל.

מקום הולדתו בעיר ריסאני שבמחוז תאפילאלת במרוקו. הוא נצר למשפחת אבוחצירא הידועה כשושלת רבנים, מקובלים ובעלי מופתים.

כבר בגיל 18 התמנה לראש הישיבה בריסאני. מגיל צעיר נהג בקדושה יתרה. הרבה בתענית דיבור ונדר שלא לאכול בשר במשך חמישים שנה. הרבה בתעניות והיה מרבה בטבילות במקווה.

ארבע פעמים נישא הבבא סאלי בשנות חייו. הראשונה הייתה כאשר אביו חיתן אותו עם בת אחותו, רחמה, אך למגינת לב היא נפטרה לאחר כשנתיים מאז ילדה את בנם. לאחר מכן, בגיל 16, נישא בשנית עם פריחה לבית אמסלם. ברבות השנים, לאחר תקופה ששהה בארץ ישראל, נשא בבודניב (מרוקו) לאישה את מרים אמסלם. לאחר מכן, בסביבות תשי"ד, נישא לסימי לבית בן-שמחון.

בשנת תרפ"ב, אחרי פרעות שביצעו הגויים ביהודים במרוקו ובאביו בפרט, עלה לארץ ישראל והגיע לישיבת המקובלים בבית אל. כעבור תקופה חזר למרוקו, וברבות השנים עלה שוב לארץ ישראל. תחילה גר ביבנה, לאחר מכן עבר לאשקלון ובהמשך לנתיבות, בה חי עד פטירתו.

בהיותו בעיר נתיבות נהרו רבים למעונו, לזכות לקבל ממנו כוס מים או ערק שבורכו על ידו. היה עוסק בתורה ברוב שעות היום, והסתפק בשינה חטופה בלילה של כשלוש שעות לכל היותר.

ידועות בשמו סגולות רבות שחוללו ישועות. בהם סגולת התהילים. הבבא סאלי אמר שכל אדם חייב לקרוא לפחות פעם בחודש תהילים, וכי זו סגולה בדוקה לישועות גדולות. הוא הורה ללכת לציון של ה"סבא קדישא", הלוא הוא רבי שלמה אליעזר אלפנדרי זצוק"ל, שקבור בהר הזיתים, ולקרוא את כל ספר התהילים מתחילתו ועד סופו בעמידה ליד הציון, כאשר בסיום יש לבקש בקשה אחת. רבים עשו כעצתו ונושעו.

כתב פיוטים רבים, בהם הפיוט הידוע "יודו לך רעיוני - אל מבטן יוצרי", כמו גם כתבים רבים שכתב אך רבים מהם נעלמו ברבות השנים.

קיבל את כל הפונים אליו, מכל החוגים ומכל העדות, כאב רחום - בחיוך ובאהבה עצומה.

זכותו הקדושה והטמירה תגן עלינו – אמן!

בהידברות שופס תמצאו מגוון רחב של מוצרי יודאיקה וספרים המלמדים על ידיעותיו העצומות בתורה, אורח חייו וגדולתו העצומה. לרכישת מוצרים, לחצו כאן >>>

תגיות:הבבא סאלינתיבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה