חדשות בארץ

נתניהו בישיבת הממשלה: "כולנו, כל משרדי הממשלה, חייבים להיכנס מתחת לאלונקה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לצורך באישור התקציב שמתבסס על קיצוץ בכל משרדי הממשלה והעביר מסר לשרים המתנגדים לקיצוץ. ברקע המלחמה והחטופים הוסיף: "לא מוותרים על אף אחד. אנחנו עושים הכל כדי להשיב את כולם הביתה"

נתניהו בישיבת ממשלה (צילום: YARIV KATZ/POOL)נתניהו בישיבת ממשלה (צילום: YARIV KATZ/POOL)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון), בפתח ישיבת הממשלה, היום לצורך באישור התקציב ברקע המלחמה וכן לעניין החטופים. לדבריו, "לפני 100 ימים, המפלצות של החמאס פלשו למדינת ישראל ושחטו בנו, שרפו וחטפו את אזרחינו. אנחנו השבנו את מחציתם. אנחנו לא מוותרים על אף אחד. אנחנו עושים הכל כדי להשיב את כולם הביתה. אני מדגיש: כולם, בלי יוצא מן הכלל. המאמצים האלה נמשכים כל העת, גם ברגעים אלה. אנחנו נשלים אותם בד בבד עם השלמת יעדי המלחמה האחרים".

בנוגע לתקציב המדינה, שצפוי לכלול קיצוץ בתקציבי המשרדים ועל רקע התנגדותם לכך של חלק מהשרים, אמר ראש הממשלה: "אחד מהדברים שהתבררו בלי כל ספק, זה שאנחנו חייבים לנהל את המלחמה הזאת, והיא תיקח עוד חודשים ארוכים. לכן אנחנו מביאים היום תקציב מלחמה. הדבר הזה מחייב אותנו להוציא הוצאות לביטחון הרבה יותר גדולות ממה שתכננו. אנחנו גם מבינים שאנחנו נצטרך להשקיע בתכנית רב-שנתית לשחרר את מדינת ישראל מהתלות ברכש חיצוני בהרבה דברים, בהצטיידות מקומית, ביכולת ייצור מקומית, כל זה יגיע לשולחן הממשלה. אבל ברגע זה, מה שמגיע זה קודם כל לכסות את הוצאות המלחמה ולאפשר לנו לנהל את המלחמה בשנה הקרובה ולהשלים אותה, כולל חיסול החמאס, כולל החזרת חטופינו, כולל החזרת הביטחון ותחושת הביטחון".

"אנחנו עוסקים כאן קודם כל בצעד של השגת הביטחון המיידי, אבל אנחנו גם מניחים את היסודות לביטחון לדורות. כאן אני אומר - כולנו חייבים להיכנס מתחת לאלונקה. כשאני אומר כולנו' אני מדבר על כל משרדי הממשלה. כך עושה גם משרדי. אני דורש מכולם להיכנס מתחת לאלונקה ולתת את הסיוע המתבקש".

ראש הממשלה ציין כי הוא מתנגד בשלב זה על ביטול נקודות הזיכוי במס להורים של ילדים מ-0 עד 3. לדבריו "הדבר הזה משרת את האנשים הללו. זה בדרך כלל אנשים בני 30-40, הם משרתים עכשיו, זה סיוע למשרתים". בנוסף הודיע כי הוא מתנגד להעלאת ה מע"מ בשנה זו.

"בדרך כלל אנחנו לא מעלים מיסים. נדמה לי שהמיסים היחידים שאנחנו מביאים בתקציב הזה ובשנה הזו הוא על רווחי הבנקים. יש גם מס על הסיגריות. יש לנו את האפשרות להגדיל את הגירעון, אבל מצד שני אנחנו גם נדרשים לעשות את אותן התאמות. אני מבקש מכולם לתת כתף, לתת כתף לאלונקה. זה מה שאני מבקש מכולם" - סיכם ראש הממשלה.

תגיות:ישיבת ממשלהבנימין נתניהוֿ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה