חדשות בארץ

החוזרים מהשבי: שתיים עדיין מאושפזות, הילדים חזרו ללמוד

משרד הרווחה עדכן על הטיפול באזרחים שחזרו משבי חמאס: ל-54 אנשים הוצמדו פסיכולוגים או מטפלים בתרפיה, 85 מהמשוחררים עדיין תחת פיקוח של אחות בקהילה

מיצג למען החטופים (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)מיצג למען החטופים (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

משרד הרווחה פרסם היום (ראשון) נתונים על מצבם של הישראלים ששבו לארץ לאחר ששהו בשבי החמאס. על פי הנתונים, ל-54 מהם הוצמדו פסיכולוגים או מטפלים בתרפיה, ו-85 מהמשוחררים עדיין תחת פיקוח של אחות בקהילה.

שתיים מהחטופות ששוחררו במסגרת העסקה לשחרור חטופים עדיין מאושפזות בבתי החולים. 21 הילדים ובני הנוער חזרו למערכת החינוך. חלקם במקום מגוריהם וחלקם יחד עם שאר ילדי הקהילה שלהם שפונתה, וכעת נמצאים במסגרות חינוך אחרות.

על פי משרד הרווחה, 27 מהמשוחררים עברו לבתי המלון והתאחדו עם חברי הקהילה שלהם, 26 עברו להתגורר עם קרובי משפחה, 18 חזרו להתגורר בביתם ואילו 9 שכרו דירה. 3 אזרחים ותיקים עברו להתגורר בבתי דיור מוגן.

שר הרווחה יעקב מרגי: "משרד הרווחה נערך מבעוד מועד להעניק לחטופים שחזרו מהשבי מעטפת טיפולית וסוציאלית שתסייע להם להתאושש מהחוויה הקשה בשבי. לכל חטוף וחטופה שחזרו מהשבי הוצמדו עובדים סוציאליים שעברו הכשרות ייעודיות, והוכן תדריך מקצועי מפורט לפרטי פרטים לחיילים ולכלל הגורמים שקיבלו את הילדים שחזרו מהשבי וזאת כדי להעניק להם את הטיפול הטוב ביותר. יחד עם כל עם ישראל, אנו מצפים ומתפללים לשובם הביתה של כל החטופים שנותרו בשבי".

מנכ"ל משרד הרווחה, ינון אהרוני: "העובדות הסוציאליות של המשרד גיבשו סל שירותים טיפולי ייעודי לכל אדם על מנת להקל על השבים את ההתאקלמות ככל שניתן. נמשיך להעניק סיוע לכל אזרח שחזר מהשבי, אין זה משנה היכן הוא נמצא. הם גיבורים ואנו מחבקים אותם".

תגיות:משרד הרווחהמלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה