חדשות בארץ

התוכנית המקורית לטבח בשמחת תורה: חדירות מעזה, לבנון וסוריה

ראשי חמאס, יחד עם מנהיגי חיזבאללה ומשמרות המהפכה של איראן, תכננו מתקפת פתע קטלנית רחבה יותר, שכללה פריצה משולבת ליישובים בדרום ובצפון. הדבר נמנע מאחר שחמאס פתח במתקפה ללא תיאום

פגיעת רקטה בקריית שמונה (צילום: Ayal MArgolin/Flash90)פגיעת רקטה בקריית שמונה (צילום: Ayal MArgolin/Flash90)
אא

התוכנית המקורית לתקיפת ישראל, שגיבשו ראשי החמאס, מנהיגי חיזבאללה ומפקדי משמרות המהפכה של איראן, הייתה מתקפה משולבת שבה יפרצו כוחות מרצועת עזה, לבנון וסוריה אל תוך ישראל. כך דווח היום (שני) בחדשות 12.

המתקפה הייתה אמורה לצאת אל הפועל בשילוב שיגור מטח טילים מדויקים אל מטרות אסטרטגיות, כמו תחנות כוח ובסיסי תעופה. התוכנית לא יצאה לפועל מאחר שחמאס פתח במתקפה בשמחת תורה בלי לשתף את האיראנים וחיזבאללה בשעת האפס. חיזבאללה לא הצטרף למתקפה, בין היתר לאור הודעת ארה"ב על הזזת כוחות לים התיכון.

על פי דיווח בתקשורת הסעודית, הדיונים בין איראן, חיזבאללה וחמאס החלו בשנת 2021. מתווה התקיפה כלל פריצה של אנשי כוח רדואן ליישובי הגליל העליון, בד בבד עם ההסתערות על יישובי עוטף עזה. במקביל, מיליציות שיעיות בשליטת איראן היו אמורות לפרוץ אל יישובים בגולן. מאחר שחמאס, כאמור, החל בתקיפה ללא תיאום השותפות, וארה"ב הזיזה כוח ימי לוחם לעבר חופי ישראל, הבינו בטהרן ובביירות שמוטב להימנע ממימוש התוכנית המקורית. על כן, חיזבאללה עבר למהלך חלופי של לחימה בטווחים מוגבלים לאורך גבול הצפון.

כזכור, העיתון הערבי א-שרק אל-אווסט, היוצא לאור בבריטניה, דיווח בשבוע שעבר כי מתקפת הטרור על העוטף בשמחת תורה תוכננה על ידי חמשת בכירי חמאס בעזה עוד בשנת 2014. התוכנית נמסרה בהמשך ל-70 מפקדי שטח של החמאס, ואלו החלו להכשיר את הכוחות. המחבלים התאמנו במשך שנים, מבלי לדעת למה הם מתאמנים. המידע הוסתר כדי למנוע הדלפת מידע.

על פי הדיווח, ההכנות למתקפה החלו טרם מבצע "צוק איתן", אך התוכנית הוקפאה עם פרוץ המבצע, ובשנת 2021 הוחלט להיערך לקראתה בשנית. המחבלים הוכשרו לאורך שנים, ואף עברו מבחנים מיוחדים שקבעו את יכולותיהם וכישורי הלחימה שלהם לצורך המתקפה. זמן קצר לאחר מכן הם הושבעו בפני מנהיגיהם, ונשבעו לא לחשוף סודות על אודות הכשרתם ותוכניות האימונים המיוחדות.

ההחלטה על ביצוע המתקפה ומועדה התקבלה על ידי חמישה אנשים: מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר, מנהיג הזרוע הצבאית מוחמד דף, אחד מעוזריו של דף ואחיו של מנהיג חמאס - מוחמד סינוואר, חבר הלשכה המדינית של חמאס רווחי מושתהא ומפקד חטיבת המרכז בזרוע הצבאית של חמאס איימן נופל - שחוסל במלחמת חרבות ברזל.

הודעה על ההכנות האחרונות התקבלה שלושה ימים טרם המתקפה, אז מפקדי הגדודים נפגשו עם מפקדי החטיבות המרחביות של ארגון הטרור. במהלך הפגישות קיבל כל מפקד משימות ספציפיות, מבלי לציין את "נקודת האפס". מפקדי הגדודים מילאו את תפקידם בהכנת כוחותיהם שנבחרו למשימה. ראש מערך ירי הרקטות איימן סיאם, שחוסל אף הוא במלחמה, קיבל הנחיות מיוחדות להיערך לשיגור מאות טילים במקביל לתחילת המתקפה.

הגורמים הוסיפו כי בכירי ארגון הטרור, לרבות ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, וסגנו סאלח אל-עארורי, התבשרו על קיומה של תוכנית למתקפה חריגה, מבלי שנמסרו פרטים או עיתוי מדויקים. על המועד של המתקפה נודע להם שעות ספורות טרם החלה, כמו יתר המחבלים.

 

תגיות:מתקפת טרורמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה