חדשות בארץ

בן גביר: "ארדואן הוא נאצי לכל דבר. אסור לנהוג בסלחנות"

מעצרו של הכדורגלן שגיב יחזקאל בטורקיה עורר תגובות זועמות בישראל. השר יואב גלנט: "במעשיה, טורקיה משמשת כזרוע הביצועית של החמאס". כדורגלן ישראלי נוסף ייחקר בטורקיה

איתמר בן גביר (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)איתמר בן גביר (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

הכדורגלן הישראלי שגיב יחזקאל, שנעצר אמש (ראשון) בטורקיה לאחר שבמהלך משחק ביצע מהלך של תמיכה בחטופים הישראלים בעזה, שוחרר היום ממעצרו ויגורש מטורקיה לישראל.

מעצרו של יחזקאלי עורר תגובות זועמות בישראל. השר איתמר בן גביר תקף את נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן. ישראל צריכה לעלות רמה בהתנהלות מול המנוול והצורר שיש שם", אמר בריאיון לגלי צה"ל. "ארדואן הוא נאצי. טורקיה פועלת כלפי שחקנים ישראליים וכל דבר שמריח ישראליות בנאציזם. אני קורא לישראלים לא לטוס לטורקיה, לא לקנות שום מוצר טורקי ולא לפרנס אותם. אסור למדינת ישראל ולאזרחי ישראל לנהוג בסלחנות כלפי טורקיה. לא ניתן שירמסו אותנו".

השר גדעון סער הגיב אף הוא על הפרשה: "טורקיה של ארדואן האנטישמי מתנהלת נגד ישראל כמדינת אויב. ישראל צריכה לשקול הגשת תלונה ל-icj נגד טורקיה על כיבוש צפון קפריסין וטיהורה האתני מיוונים-קפריסאים, כמו גם על כיבוש צפון סוריה וטיהורה האתני מכורדים. הישראלים צריכים למחוק את טורקיה ממפת החופשות ולהימנע מייבוא סחורות ממנה".

שר הביטחון יואב גלנט ציין את הסיוע שהעניקה ישראל לטורקיה בעת רעשי האדמה שפקדו אותה: "כאשר רעדה האדמה בטורקיה לפני פחות משנה, הייתה ישראל המדינה הראשונה להתייצב ולהושיט סיוע שהציל את חייהם של רבים מאזרחי טורקיה. מעצרו השערורייתי של הכדורגלן שגיב יחזקאל הוא ביטוי לצביעות ולכפיות טובה. במעשיה, טורקיה משמשת כזרוע הביצועית של החמאס".

משרד החוץ הודיע כי יחזקאל ישוב בהמשך היום לישראל. "לאחר פעילות מדינית וקונסולרית של משרד החוץ וגורמים נוספים, הכדורגלן שגיב יחזקאל שוחרר ממעצר וישוב בהמשך היום הביתה לישראל", נמסר. שר החוץ ישראל כץ מסר: "טורקיה הפכה להיות דיקטטורה חשוכה, הפועלת נגד ערכים הומניים וערכי הספורט".

כדורגלן נוסף עתיד להיחקר

לאחר מעצרו של יחזקאל, שכאמור שוחרר הבוקר, החלה הסתה נגד כדורגלן ישראלי נוסף בטורקיה, בגלל פוסט למען החטופים. המדובר בעדן קארצב, קשר נבחרת ישראל וקבוצת בשאקשהיר. קארצב העלה אמש סטורי לחשבון האינסטגרם שלו ובו קריאה להשבת החטופים הישראלים שמוחזקים על ידי חמאס - והבוקר החלה הסתה כנגדו.

ארגון אוהדי בשאקשהיר, קבוצת טיפוחיו של נשיא טורקיה ארדואן, תקפה את קארצב בחשבון ה-X (לשעבר טוויטר) שלה: "אנחנו לא רוצים תומכים ציוניים, שמתעלמים מהערכים והרגישויות של ארצנו ומפרסמים ברשתות החברתיות".

"שחקן ישראל נוסף תומך במעשים הנפשעים של ישראל", נכתב גם בעיתון "סבאח" - מהגדולים במדינה. העיתונאי ממט עלי אונל, לו למעלה מ-300 אלף עוקבים בטוויטר, צייץ אף הוא: "זה שחקן הכדורגל הישראלי עדן קארצב, ששיתף את הפוסט הזה ליום ה-100 של רצח העם של ישראל בעזה. ציוני הוא ציוני בכל מקום שהוא הולך".

בשאקשהיר, בעלת קו פרו-פלסטיני, צפויה ככל הנראה להתיר את חוזהו של קראצב. לא ברור עתידם של שחקן כדורגל נוסף, רמזי ספורי, המשחק בקבוצתו של יחזקאל, ושל הכדורסלן ים מדר המשחק בקבוצה באיסטנבול.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עודכן בפרשה על ידי שר התרבות והספורט, מיקי זוהר. בית הנשיא גם מעורב, לצד ההתאחדות לכדורגל בראשותו של היו”ר שינו זוארץ, שכבר עירב את בכירי התאחדות הכדורגל האירופית. גם פיפ”א, התאחדות הכדורגל העולמית, עודכנה בפרשה.

תגיות:טורקיהמעצר כדורגלן ישראלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה