חדשות בארץ

אביב כוכבי: "7 באוקטובר מחייב תחקירים, אני אחראי על תקופתי כרמטכ"ל"

הרמטכ"ל לשעבר נשא דברים בטקס האזכרה השנתי של נופלי הל"ה: "שואל את עצמי ללא הרף מה היינו יכולים לעשות אחרת". קרא לשמור על שיח מכבד ולא לפגוע באחדות העם

אביב כוכבי (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)אביב כוכבי (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

הרמטכ"ל לשעבר רא"ל (במיל') אביב כוכבי אמר היום (שני), בטקס האזכרה השנתי של נופלי הל"ה, כי הטבח ב-7 באוקטובר "היה אירוע מזעזע ומכונן כאחד, שמחייב בירור עמוק ותחקירים נוקבים".

לדברי כוכבי, "האירוע יצטרך להיבחן מכל הזוויות, גם של התקופה שבה אני פיקדתי על צה"ל. אני אחראי על ההחלטות שנעשו בתקופתי, ואני שואל את עצמי ללא הרף מה היינו יכולים לעשות אחרת".

הרמטכ"ל לשעבר הוסיף שהטבח מחייב תהליך למידה ותחקירים מקצועיים ויסודיים, שיצטרכו להביא בחשבון הסתכלות רחבה וכוללת, שקלול פרטים מסווגים והסקת מסקנות נוקבות. לדבריו, "זאת לא מלחמת הקוממיות אך נצטרך להגדיר מחדש את היעדים ואת סדר עדיפותם. לזכור שהביטחון הוא תנאי ראשון והכרחי לקיומנו כאן".

כוכבי גם מחה על כך שבזמן שחיילי צה"ל נלחמים, יש תקיפות מילוליות, כדבריו, בין אנשים. "קשה להבדיל בין התקיפות של חמאס לבין התקיפות המילוליות והגרפיות שמפעילים אנשים וקבוצות זה נגד זה. האמונה בצדקת הדרך, החברות וההתמקדות בעיקר ובחשוב יוצרות תחושת התעלות והתעצמות. על רקע זה מתעצמת תחושת האכזבה מהשיח האלים והפלגני. ההתבטאויות הקיצוניות והרעילות חייבות להיפסק".

הרמטכ"ל לשעבר הוסיף כי יש להימנע משימוש במושגים כמו "חיסול" ו"מלחמה" בהקשרים פוליטיים שאינם צבאיים. הוא הוסיף: "השאירו את הצבא מחוץ לשיח הזה. תנו לצה"ל לנצח ואל תתנו לאויב הזדמנות נוספת לפגוע בנו בגלל היעדר האחדות. כל אלה שנוקטים בדרך מפלגת, ובראשם אנשים בעלי השפעה ואנשי ציבור, מפוררים את עקרון השותפות ויוצרים תנאים לאיום קיומי וביטחוני. אלו ימים קשים, אך אסור שהם ירסקו את כל מה שבנינו, את ההישגים הרבים, הדמוקרטיה התוססת והערכים שלנו. אין לנו ארץ אחרת ואין לנו לאן ללכת. נמשיך להגן על עצמנו מפני איומים חיצוניים אבל נצטרך להגן על עצמנו לא פחות מאיומים פנימיים", דברי כוכבי.

תגיות:אביב כוכבימלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה